Kielten ja kulttuurien moninaisuutta eteläisellä Pohjanmaalla
Salomaa, P. (2018). Kielten ja kulttuurien moninaisuutta eteläisellä Pohjanmaalla. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/kielten-ja-kulttuurien-moninaisuutta-etelaisella-pohjanmaalla
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2018Oppiaine
Soveltava kielitiedeTekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Kirja-arvio teoksesta: Mattila, Markku & Anglé, Jaana 2017: Vieraskieliset lapset eteläisellä Pohjanmaalla. Julkaisuja 9. Turku: Siirtolaisuusinstituutti.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/kielten-ja-kulttuurien-moninaisuutta-etelaisella-pohjanmaallaJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27940773
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The necessity to create Europeanness : a critical review of European Schools’ education project
Zuccarello, Silvia (2021)This research is a qualitative study of the European Schools’ (ES) educational system. It was conducted from a social constructionist viewpoint, according to which language is seen as social action. ES are schools which ... -
Book Review : Sylvén, L. K. (2019). Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools. Bristol, UK: Multilingual Matters
Pappa, Sotiria (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)This volume presents a three-year research project on Content and Language Integration in Swedish Schools (CLISS). CLISS particularly focused on sciences and economics programs in senior high schools (Grades 10-12; 245 ... -
Schoolscapes in Multicultural Centers in Finland : How Staff Members Perceive Multilingualism
Ishimoto, Marino (2020)This study aims at exploring how multilingualism is represented in multicultural centers in Finland, and interpretations of these representations made by the staff members in multicultural centers through the lens of ... -
Physical fitness in relation to later body composition in pre-school children
Henriksson, Pontus; Leppänen, Marja; Henriksson, Hanna; Nyström, Christine Delisle; Cadenas-Sanchez, Cristina; Ek, Anna; Ruiz, Jonatan R.; Ortega, Francisco B.; Löf, Marie (Elsevier Australia, 2019)Objectives Although physical fitness is considered a marker of health in youth, little is known whether physical fitness in pre-school age is related to later body composition. Thus, this study investigated (i) associations ... -
Dynamics of morphological processing in pre-school children with and without familial risk for dyslexia
Louleli, Natalia; Hämäläinen, Jarmo A.; Nieminen, Lea; Parviainen, Tiina; Leppänen, Paavo H.T. (Elsevier, 2020)Difficulties in phonological processing and speech perception are associated with developmental dyslexia, but there is considerable diversity across people with developmental dyslexia (e.g., dyslexics with and without ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.