Kielten ja kulttuurien moninaisuutta eteläisellä Pohjanmaalla
Salomaa, P. (2018). Kielten ja kulttuurien moninaisuutta eteläisellä Pohjanmaalla. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/kielten-ja-kulttuurien-moninaisuutta-etelaisella-pohjanmaalla
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2018Oppiaine
Soveltava kielitiedeTekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Kirja-arvio teoksesta: Mattila, Markku & Anglé, Jaana 2017: Vieraskieliset lapset eteläisellä Pohjanmaalla. Julkaisuja 9. Turku: Siirtolaisuusinstituutti.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/kielten-ja-kulttuurien-moninaisuutta-etelaisella-pohjanmaallaJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27940773
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotSamankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Staff Members’ Professional Agency within the Staff Community and the Education Policies : Supporting Integration in Multicultural and Multilingual School Communities
Manninen, Eveliina; Hökkä, Päivi; Tarnanen, Mirja; Vähäsantanen, Katja (MDPI AG, 2022)In recent decades, increased diversity and migration have challenged school staff members’ ways of working. This study aimed to identify the challenges faced by Finnish school staff in supporting students with migrant ... -
Book Review : Sylvén, L. K. (2019). Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools. Bristol, UK: Multilingual Matters
Pappa, Sotiria (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)This volume presents a three-year research project on Content and Language Integration in Swedish Schools (CLISS). CLISS particularly focused on sciences and economics programs in senior high schools (Grades 10-12; 245 ... -
Schoolscapes in Multicultural Centers in Finland : How Staff Members Perceive Multilingualism
Ishimoto, Marino (2020)This study aims at exploring how multilingualism is represented in multicultural centers in Finland, and interpretations of these representations made by the staff members in multicultural centers through the lens of ... -
Preparing pre-service teachers for inclusive pedagogy in multilingual and multicultural settings
Aalto, Eija; Mustonen, Sanna (University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2022) -
Physical fitness in relation to later body composition in pre-school children
Henriksson, Pontus; Leppänen, Marja; Henriksson, Hanna; Nyström, Christine Delisle; Cadenas-Sanchez, Cristina; Ek, Anna; Ruiz, Jonatan R.; Ortega, Francisco B.; Löf, Marie (Elsevier Australia, 2019)Objectives Although physical fitness is considered a marker of health in youth, little is known whether physical fitness in pre-school age is related to later body composition. Thus, this study investigated (i) associations ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.