Virtuaalinen oppimisympäristö Ähtärin ammatti-instituutissa
Korkea-Aho, Marko (2006)
Korkea-Aho, Marko
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2006
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-89
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-89
Tiivistelmä
Tarkoituksena oli kehittää virtuaalisen oppimisympäristön käyttöönottoa Ähtärin ammatti-instituutissa. Työn tilaajana toimi oppilaitos itse. Taustatyöksi oli selvitettävä ensin valtakun-nalliset koulutusstrategiset linjaukset ja näihin liittyvät uudenlaiset oppimiskäsitykset, sekä niiden suhde ja merkitys virtuaalisiin oppimisympäristöihin. Oli myös tutkittava toimet, joita oppilaitos oli tietostrategian suhteen toteuttanut. Kehittämisosana oli tuotettava oppilaitoksen tarkoituksiin soveltuva virtuaaliympäristökoulutustilaisuus, joka liittyi Moodle-oppimisalus-taan, sekä määriteltävä toimet, joiden avulla oppilaitoksen virtuaalisten oppimisympäristöjen käyttöönottoa voidaan edistää. The idea was to develop the starting of virtual learning area at the vocational institute of Ähtäri. The orderer of the work was the institute itself. As background work it was needed to clarifythe training strategic policies and the new learning conceptions related to these and their relation and meaning to the virtual learning areas. It was also necessary to check the actions which the institute had accomplished concerning the knowledge strategy. As development part it was needed to produce the meeting of virtual environmental schooling which is suitable for the purposes of the institute and connected to Moodle base. Also the actions were needed to be determined whereby the starting of virtual learning area of the institute can be promoted in the future.