Marknadsföring av evenemang på LinkedIn – En analys för det finska företaget Lyyti
Nylund, Eeli (2024)
Nylund, Eeli
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404247660
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404247660
Tiivistelmä
Sosiaalisesta mediasta on tullut olennainen osa yritysten markkinointistrategiaa. Sosiaalisen median avulla on mahdollista tavoittaa laajempi yleisö. LinkedIn on ammattilaisten suurin verkosto, jossa yritykset voivat luoda merkityksellisiä yhteyksiä, lisätä brändin tunnettuutta ja luoda liiketoimintamahdollisuuksia. Tämä tekee LinkedInistä myös sopivan alustan markkinoida tapahtumia, jotka ovat suunnattuja B2B asiakkaille.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, miksi osallistujat Lyytin järjestämistä tapahtumista ovat muuttuneet asiakkaiksi ja miten Lyyti voisi edelleen parantaa markkinointiaan LinkedInissä.
Lyyti on suomalainen tapahtumanhallintaohjelmisto, jolla on enimmäkseen B2B asiakkaita. Yritys järjestää fyysisiä tapahtumia sekä webinaareja, joissa he esittelevät itse ohjelmistoa ja jakavat vinkkejä ja tietoa tapahtuma alasta. Tapahtumien järjestäminen toimii osana yrityksen markkinointistrategiaa, mutta yrityksellä on suuria vaikeuksia saada osallistujia tapahtumiinsa.
Tämä opinnäytetyö alkoi teoriaosuudella, jossa käsitellään muun muassa seuraavia aiheita: digitaalinen B2B markkinointi, inbound markkinointi, tapahtumamarkkinointi, LinkedIn, LinkedIn yrityksille ja tapahtumamarkkinointi LinkedInissä.
Teoriaosuuden jälkeen esiteltiin tutkimus, joka toteutettiin kvalitatiivisella menetelmällä. Tutkimus sisältää puhelinhaastatteluja Lyyti tapahtumien osallistujien kanssa. Puhelinhaastattelujen lisäksi Lyytin LinkedIn markkinointia analysointiin ja verrattiin teoriaan. Työ päättyi analyysiin ja parannusehdotuksiin siitä, miten Lyyti voi edelleen optimoida markkinointiaan LinkedInissä.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, miksi osallistujat Lyytin järjestämistä tapahtumista ovat muuttuneet asiakkaiksi ja miten Lyyti voisi edelleen parantaa markkinointiaan LinkedInissä.
Lyyti on suomalainen tapahtumanhallintaohjelmisto, jolla on enimmäkseen B2B asiakkaita. Yritys järjestää fyysisiä tapahtumia sekä webinaareja, joissa he esittelevät itse ohjelmistoa ja jakavat vinkkejä ja tietoa tapahtuma alasta. Tapahtumien järjestäminen toimii osana yrityksen markkinointistrategiaa, mutta yrityksellä on suuria vaikeuksia saada osallistujia tapahtumiinsa.
Tämä opinnäytetyö alkoi teoriaosuudella, jossa käsitellään muun muassa seuraavia aiheita: digitaalinen B2B markkinointi, inbound markkinointi, tapahtumamarkkinointi, LinkedIn, LinkedIn yrityksille ja tapahtumamarkkinointi LinkedInissä.
Teoriaosuuden jälkeen esiteltiin tutkimus, joka toteutettiin kvalitatiivisella menetelmällä. Tutkimus sisältää puhelinhaastatteluja Lyyti tapahtumien osallistujien kanssa. Puhelinhaastattelujen lisäksi Lyytin LinkedIn markkinointia analysointiin ja verrattiin teoriaan. Työ päättyi analyysiin ja parannusehdotuksiin siitä, miten Lyyti voi edelleen optimoida markkinointiaan LinkedInissä.