Kokemuksia sosionomikoulutuksen kansainvälisen opiskelijavaihdon pilotoinnista – Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijaryhmän ja lehtorien matkassa
Kultavirta, Annika; Varjonen, Kaijus; Kamunen, Hanna; Luoti, Johanna; Tolvanen, Inka; Paju, Carita; Norring, Mari-Anne; Pomell, Wilma; Mikkilä, Suvi; Peltomäki, Tiia (2023)
Kultavirta, Annika
Varjonen, Kaijus
Kamunen, Hanna
Luoti, Johanna
Tolvanen, Inka
Paju, Carita
Norring, Mari-Anne
Pomell, Wilma
Mikkilä, Suvi
Peltomäki, Tiia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534254
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534254
Tiivistelmä
Tässä julkaisussa kuvataan lyhytaikaisen ja yhteisöllisen kansainvälisen opiskelijavaihdon pilotointia osana sosionomikoulutuksen monimuoto-opetusta. Laurea-ammattikorkeakoulun strategisista teemoista toteutuivat muun muassa yhteisöllinen, kansainvälinen sekä soveltavan tutkimuksen osaamisen kehittävä korkeakoulu.
Kansanvälinen ryhmämuotoinen opiskelijavaihto suuntautui Milanossa järjestettyyn European Conference for Social Work Research konferenssiin ja se toteutettiin tiimioppimisen ja valmentajan pedagogiikan keinoin. Julkaisussa kuvataan opintomatka oppimisprosessina, joka etenee suunnittelun ja toteutuksen kautta arviointiin. Sosionomiopiskelijat jaettiin konferenssiohjelman sekä oman urasuunnittelun mukaisesti teematiimeihin, jotka jakoivat omaa oppimistaan, ammatillista reflektointia ja uutta tutkimustietoa edelleen muille opiskelijoille tiimioppimisen periaatteilla.
Tähän julkaisuun ovat osallistuneet lehtorit sekä sosionomiopiskelijat.
Kansanvälinen ryhmämuotoinen opiskelijavaihto suuntautui Milanossa järjestettyyn European Conference for Social Work Research konferenssiin ja se toteutettiin tiimioppimisen ja valmentajan pedagogiikan keinoin. Julkaisussa kuvataan opintomatka oppimisprosessina, joka etenee suunnittelun ja toteutuksen kautta arviointiin. Sosionomiopiskelijat jaettiin konferenssiohjelman sekä oman urasuunnittelun mukaisesti teematiimeihin, jotka jakoivat omaa oppimistaan, ammatillista reflektointia ja uutta tutkimustietoa edelleen muille opiskelijoille tiimioppimisen periaatteilla.
Tähän julkaisuun ovat osallistuneet lehtorit sekä sosionomiopiskelijat.