Asiakaskokemus ja laatu osana Ovelus Oy:n asiakastyytyväisyyttä
Kiljunen, Roosa (2023)
Kiljunen, Roosa
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113033178
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113033178
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin asiakastyytyväisyyskyselyn avulla, kuinka tyytyväisiä Ovelus-tuotteita ostaneet asiakkaat ovat. Kyseessä oli ajankohtainen aihe, koska yrityksen asiakastyytyväisyyttä ei ole aiemmin mitattu.
Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena työnä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin
pääasiassa määrällistä tutkimusta, mutta työssä oli myös laadullisen tutkimuksen elementtejä. Aineistoa kerättiin kyselyn avulla, joka jaettiin Ovelus Oy:n Instagram tilillä.
Tutkimuksen tavoitteena oli saada kokonaiskuva Ovelus-tuotteita ostaneiden asiakkaiden tämänhetkisestä tyytyväisyydestä eri osa-alueilla. Tutkimus toteutettiin lokakuun 2023 aikana.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksena saatiin pieni määrä (7) vastauksia asiakastyytyväisyydestä. Tuloksista voidaan päätellä Ovelus-tuotteita ostaneiden asiakkaiden olevan pääosin tyytyväisiä yrityksen toimintaan. Erityisesti laatu korostui asiakkaiden vastauksista. Lisäksi saatujen vastausten pohjalta yritykselle löytyi mahdollinen kehityskohde liittyen tuotekyselyiden vastaamiseen.
Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena työnä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin
pääasiassa määrällistä tutkimusta, mutta työssä oli myös laadullisen tutkimuksen elementtejä. Aineistoa kerättiin kyselyn avulla, joka jaettiin Ovelus Oy:n Instagram tilillä.
Tutkimuksen tavoitteena oli saada kokonaiskuva Ovelus-tuotteita ostaneiden asiakkaiden tämänhetkisestä tyytyväisyydestä eri osa-alueilla. Tutkimus toteutettiin lokakuun 2023 aikana.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksena saatiin pieni määrä (7) vastauksia asiakastyytyväisyydestä. Tuloksista voidaan päätellä Ovelus-tuotteita ostaneiden asiakkaiden olevan pääosin tyytyväisiä yrityksen toimintaan. Erityisesti laatu korostui asiakkaiden vastauksista. Lisäksi saatujen vastausten pohjalta yritykselle löytyi mahdollinen kehityskohde liittyen tuotekyselyiden vastaamiseen.