Kohdennetun asiakashankinnan työkalut sisäliikuntakeskukselle : case Kiipeilykeskus BoulderSaimaa
Huikko, Alina (2023)
Huikko, Alina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932698
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932698
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kuinka tavoittaa uusia mahdollisia asiakkaita sisäliikuntakeskukselle. Kiipeilykeskus BoulderSaimaan yrittäjä halusi kustannustehokkaita työkaluja eritoten opiskelijoiden ja ryhmäasiakkaiden tavoittamiseksi.
Työssä selvitettiin yrityksen nykytilannetta, sekä kerättiin laadullisen ja määrällisen tutkimusmenetelmän omaavan kyselyn avulla tilastoja Lappeenrannassa asuvien ei-kiipeilevien opiskelijoiden kiinnostusta ja tietoisuutta kiipeilyharrastusta kohtaan.
Tutkimuksen tuloksena innovoitiin kohdeasiakassegmenttien saavuttamiseksi tapahtumakonsepti Kiipeilyviikko, sekä saatiin työkaluja yrityksen digitaaliseen markkinointiin. The aim of the thesis was to find out how to reach new potential customers for the indoor sport center. The entrepreneur of the climbing center BoulderSaimaa wanted cost-effective tools, especially to reach students and group customers.
The work investigated the company's current situation and collected statistics on the interest and awareness of the climbing hobby of non-climbing students living in Lappeenranta with the help of a qualitative and quantitative survey.
As a result of the research, the event concept Climbing Week was innovated to reach the target customer segments, and tools were obtained for the company's digital marketing.
Työssä selvitettiin yrityksen nykytilannetta, sekä kerättiin laadullisen ja määrällisen tutkimusmenetelmän omaavan kyselyn avulla tilastoja Lappeenrannassa asuvien ei-kiipeilevien opiskelijoiden kiinnostusta ja tietoisuutta kiipeilyharrastusta kohtaan.
Tutkimuksen tuloksena innovoitiin kohdeasiakassegmenttien saavuttamiseksi tapahtumakonsepti Kiipeilyviikko, sekä saatiin työkaluja yrityksen digitaaliseen markkinointiin.
The work investigated the company's current situation and collected statistics on the interest and awareness of the climbing hobby of non-climbing students living in Lappeenranta with the help of a qualitative and quantitative survey.
As a result of the research, the event concept Climbing Week was innovated to reach the target customer segments, and tools were obtained for the company's digital marketing.