ChatGPT:n hyödyntäminen ihoanalyysien apuna kosmetiikan verkkokaupassa : case-tutkimus X-verkkokaupasta
Nylund, Elisa (2023)
Nylund, Elisa
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112230999
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112230999
Tiivistelmä
Tekoälysovellusten merkitys asiakaspalvelussa kasvaa jatkuvasti, ja ChatGPT tarjoaa monipuolisen työkalun vuorovaikutteiseen tiedon jakamiseen. Opinnäytetyö tutki ChatGPT-tekoälyn hyödyntämistä ihoanalyysien tukena kosmetiikan verkkokaupoissa. Ihoanalyysit ovat avainasemassa digitaalisessa kosmetiikan verkkokaupassa, mahdollistaen yksilölliset suositukset asiakkaiden ihotyyppien perusteella.
Opinnäytetyössä suoritettiin case-tutkimus X-verkkokaupasta, mikä osoitti, että ChatGPT voi merkittävästi tehostaa ihoanalyysien prosessia ja tarjota realistisia ihonhoitosuosituksia. Tutkimus suoritettiin digitaalisen kyselykaavakkeen avulla, ja vastausten analysoinnissa vertailtiin ChatGPT:n avun ja manuaalisen työn eroja. Kuitenkin ammattilaisten rooli ja yhteistyö tekoälyn kanssa korostuvat erityisesti monimutkaisemmissa tilanteissa. Teknologian jatkuva kehitys avaa uusia mahdollisuuksia, ja tasapaino inhimillisen asiantuntemuksen ja tekoälyn välillä on avain laadukkaaseen asiakaspalveluun.
Opinnäytetyö antaa suosituksia siitä, miten tekoälyn mahdollisuuksia voidaan hyödyntää tehokkaasti asiakaskokemuksen parantamiseksi kosmetiikan verkkokaupoissa. Samalla korostetaan teknologian ja asiantuntemuksen tasapainon tärkeyttä ihonhoidon suosituksissa. Lisäksi opinnäytetyö tarjoaa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten ChatGPT voi integroitua osaksi asiakaspalveluprosessia. Erityisesti reaaliaikaiseen viestintään ja personoituihin tuotesuosituksiin liittyvät mahdollisuudet tuovat merkittävää lisäarvoa kauneudenhoidon alalla.
Opinnäytetyö rohkaisee jatkamaan teknologian kehittämistä yhteistyössä ihonhoitoalan ammattilaisten kanssa, jotta voidaan tarjota entistä yksilöllisempää ja vaikuttavampaa hoitoa asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin.
Opinnäytetyössä suoritettiin case-tutkimus X-verkkokaupasta, mikä osoitti, että ChatGPT voi merkittävästi tehostaa ihoanalyysien prosessia ja tarjota realistisia ihonhoitosuosituksia. Tutkimus suoritettiin digitaalisen kyselykaavakkeen avulla, ja vastausten analysoinnissa vertailtiin ChatGPT:n avun ja manuaalisen työn eroja. Kuitenkin ammattilaisten rooli ja yhteistyö tekoälyn kanssa korostuvat erityisesti monimutkaisemmissa tilanteissa. Teknologian jatkuva kehitys avaa uusia mahdollisuuksia, ja tasapaino inhimillisen asiantuntemuksen ja tekoälyn välillä on avain laadukkaaseen asiakaspalveluun.
Opinnäytetyö antaa suosituksia siitä, miten tekoälyn mahdollisuuksia voidaan hyödyntää tehokkaasti asiakaskokemuksen parantamiseksi kosmetiikan verkkokaupoissa. Samalla korostetaan teknologian ja asiantuntemuksen tasapainon tärkeyttä ihonhoidon suosituksissa. Lisäksi opinnäytetyö tarjoaa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten ChatGPT voi integroitua osaksi asiakaspalveluprosessia. Erityisesti reaaliaikaiseen viestintään ja personoituihin tuotesuosituksiin liittyvät mahdollisuudet tuovat merkittävää lisäarvoa kauneudenhoidon alalla.
Opinnäytetyö rohkaisee jatkamaan teknologian kehittämistä yhteistyössä ihonhoitoalan ammattilaisten kanssa, jotta voidaan tarjota entistä yksilöllisempää ja vaikuttavampaa hoitoa asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin.