Mikroyrityksien markkinoinnin ongelmat : kuinka kehittää mikroyrityksien markkinointia
Pöysti, Jessica (2023)
Pöysti, Jessica
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305047586
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305047586
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa kuinka mikroyritysten markkinointia voisi kehittää. Työn tarkoituksena on syventää mikroyrittäjien tietämystä markkinoinnista ja kuinka sitä voidaan tehdä helposti ja pienellä budjetilla sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena opinnäytetyönä ja työssä käytettiin teemahaastatteluja, joilla kerättiin tietoa yrityksistä.
Tuotoksena opinnäytetyössä syntyi opas mikroyrityksille mikä tiivistää työn teorian ja tutkimuksen. Työn keskeisiä tuloksia on resurssien puute mikä vaikuttaa mikroyrityksien markkinointiin. Työn tuloksista pystyttiin tekemään päätelmä, ettei yritykset olleet perehtynyt markkinointiin ja markkinoinnin teoriaan ollenkaan.
Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena opinnäytetyönä ja työssä käytettiin teemahaastatteluja, joilla kerättiin tietoa yrityksistä.
Tuotoksena opinnäytetyössä syntyi opas mikroyrityksille mikä tiivistää työn teorian ja tutkimuksen. Työn keskeisiä tuloksia on resurssien puute mikä vaikuttaa mikroyrityksien markkinointiin. Työn tuloksista pystyttiin tekemään päätelmä, ettei yritykset olleet perehtynyt markkinointiin ja markkinoinnin teoriaan ollenkaan.