Kasvuni sisältömarkkinoinnin asiantuntijaksi
Heikkilä, Lia (2022)
Heikkilä, Lia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112924905
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112924905
Tiivistelmä
Tämä päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö kuvaa kehittymistä sisältömarkkinoinnin asiantuntijaksi Junior Marketing Specialistina Baronalla. Opinnäytetyön tavoitteena on analysoida ammatillista kehittymistä seuraamalla päivittäisiä työtehtäviä kahdeksan viikon ajan.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta aiheeseen, lähtötilanteen kuvauksesta sekä kahdeksan viikon päiväkirjaraportoinnista. Päiväkirjaraportointi toteutettiin aikavälillä 12.9.2022-4.10.2022. Päivittäiset päiväkirjaraportoinnit koostuvat eri työtehtävistä, joita sisältömarkkinoinnin asiantuntijan tehtävässä kohtaa. Päiväkirjaraportoinnit keskittyvät ennalta määriteltyihin teemoihin, jotka ovat asiakaskampanjoiden toteutukset, oman työkuorman hallitseminen sekä sosiaalisen median markkinointi. Päivittäisten työtehtävien kirjaamisen lisäksi jokaiselta viikolta kirjoitetaan viikkoanalyysi, jossa pohditaan viikon suurimpia haasteita, onnistumisia sekä tärkeimpiä oppeja.
Opinnäytetyössä hyödynnetään monipuolisesti markkinointiin erikoistuneita lähteitä. Työn kannalta keskeisimmät lähteet ovat asiantuntijablogit, Baronan verkkosivut, oppaat sekä alan kirjallisuus. Lähteiden avulla päivittäisessä työssä opittuja asioita yhdistetään teoriaan ja täten syventämään osaamista.
Opinnäytetyön tuloksena tunnistettiin tehokkaasti henkilökohtaisia vahvuuksia ja kehityskohtia sisältömarkkinoinnin työtehtävien parissa. Säännöllisen päiväkirjaraportoinnin sekä oman työn reflektoinnin myötä tekijä on oppinut uusia menetelmiä työkuorman hallitsemiseen sekä laajentanut osaamistaan erityisesti tarjousten tekemisessä sekä asiakaspalavereiden johtamisessa. Työkuorman hallitsemisessa menetelminä käytetään muun muassa työtehtävien priorisointia tärkeysjärjestyksen mukaan sekä oman työajan optimointia kalenterimerkintöjen avulla. Opinnäytetyö havainnollistaa konkreettisesti kuinka paljon osaaminen kehittyi seurantajakson aikana.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta aiheeseen, lähtötilanteen kuvauksesta sekä kahdeksan viikon päiväkirjaraportoinnista. Päiväkirjaraportointi toteutettiin aikavälillä 12.9.2022-4.10.2022. Päivittäiset päiväkirjaraportoinnit koostuvat eri työtehtävistä, joita sisältömarkkinoinnin asiantuntijan tehtävässä kohtaa. Päiväkirjaraportoinnit keskittyvät ennalta määriteltyihin teemoihin, jotka ovat asiakaskampanjoiden toteutukset, oman työkuorman hallitseminen sekä sosiaalisen median markkinointi. Päivittäisten työtehtävien kirjaamisen lisäksi jokaiselta viikolta kirjoitetaan viikkoanalyysi, jossa pohditaan viikon suurimpia haasteita, onnistumisia sekä tärkeimpiä oppeja.
Opinnäytetyössä hyödynnetään monipuolisesti markkinointiin erikoistuneita lähteitä. Työn kannalta keskeisimmät lähteet ovat asiantuntijablogit, Baronan verkkosivut, oppaat sekä alan kirjallisuus. Lähteiden avulla päivittäisessä työssä opittuja asioita yhdistetään teoriaan ja täten syventämään osaamista.
Opinnäytetyön tuloksena tunnistettiin tehokkaasti henkilökohtaisia vahvuuksia ja kehityskohtia sisältömarkkinoinnin työtehtävien parissa. Säännöllisen päiväkirjaraportoinnin sekä oman työn reflektoinnin myötä tekijä on oppinut uusia menetelmiä työkuorman hallitsemiseen sekä laajentanut osaamistaan erityisesti tarjousten tekemisessä sekä asiakaspalavereiden johtamisessa. Työkuorman hallitsemisessa menetelminä käytetään muun muassa työtehtävien priorisointia tärkeysjärjestyksen mukaan sekä oman työajan optimointia kalenterimerkintöjen avulla. Opinnäytetyö havainnollistaa konkreettisesti kuinka paljon osaaminen kehittyi seurantajakson aikana.