Asiakaskokemus musiikkitapahtumassa : Headland Lahti 2022
Meronen, Sara (2022)
Meronen, Sara
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112924750
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112924750
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Headland-festivaalin asiakaskokemuksen nykytilaa festivaalivieraiden kokemusten perusteella. Tarkoituksena oli tuottaa toimeksiantajayritykselle tietoa festivaalin eri osa-alueiden toimivuudesta, asiakaskokemuksen nykytilasta ja Headlandin brändin kehityssuunnasta, sekä esittää saadun palautteen perusteella ideoita mahdollisista toimenpiteistä näiden kehittämiseksi tulevaisuudessa.
Asiakaskokemusta ja tapahtuman eri osa-alueiden toimivuutta mitattiin kävijäkyselyllä, joka suoritettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Kysely sisälsi myös avoimia kysymyksiä. Kysely toteutettiin Headland-festivaalin asiakkaille ja kyselyyn vastasi yhteensä 483 henkilöä.
Tutkimuksesta selvisi, että festivaalin asiakaskokemus on positiivinen. Lisäksi tutkimus osoitti, että Headland on brändinä melko tunnistettava sekä luo asiakkaissa raikkaita mielikuvia. Järjestelyillä on iso merkitys asiakaskokemuksen muodostumisessa ja tutkimus osoitti, että festivaalin järjestelyt vaikuttivat positiivisesti asiakaskokemukseen. The purpose of this thesis was to explore the current state of the customer experience of the Headland festival. The purpose of the thesis was also to provide the festival organization with information about the functionality of the different areas of the festival, the current state of the Headland brand, and to present ideas for possible measures to improve these in the future based on the given feedback.
The customer experience was measured through a customer survey. Data collection was based on the quantitative method in this research. The customer survey questionnaire was answered by 483 customers.
The survey showed that the customer experience of the festival is positive. The survey also showed that Headland is quite recognizable and fresh as a brand. The organization of the festival plays a major role in shaping the customer experience and based on the research, the organization of the festival had a positive impact on the customer experience.
Asiakaskokemusta ja tapahtuman eri osa-alueiden toimivuutta mitattiin kävijäkyselyllä, joka suoritettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Kysely sisälsi myös avoimia kysymyksiä. Kysely toteutettiin Headland-festivaalin asiakkaille ja kyselyyn vastasi yhteensä 483 henkilöä.
Tutkimuksesta selvisi, että festivaalin asiakaskokemus on positiivinen. Lisäksi tutkimus osoitti, että Headland on brändinä melko tunnistettava sekä luo asiakkaissa raikkaita mielikuvia. Järjestelyillä on iso merkitys asiakaskokemuksen muodostumisessa ja tutkimus osoitti, että festivaalin järjestelyt vaikuttivat positiivisesti asiakaskokemukseen.
The customer experience was measured through a customer survey. Data collection was based on the quantitative method in this research. The customer survey questionnaire was answered by 483 customers.
The survey showed that the customer experience of the festival is positive. The survey also showed that Headland is quite recognizable and fresh as a brand. The organization of the festival plays a major role in shaping the customer experience and based on the research, the organization of the festival had a positive impact on the customer experience.