Jodel myynnin käsikirja Improve Median työntekijöille
Rantsi, Nora (2022)
Rantsi, Nora
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110822258
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110822258
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toimeksianto kirjoittajan työpaikalle, suomalaiselle mainosverkostolle Improve Medialle. Kirjoittajan työsuhde Improve Medialla alkoi työharjoittelun myötä keväällä 2021. Hän työskentelee yrityksessä Jodelin mainosmyynnin parissa.
Aiheeksi valikoitui yhdessä esimiehen kanssa kirjoittajan idea perehdytysmateriaalista Jodel myyjille, niin uusille kuin kokeneille. Työn tarkoituksena on auttaa uusia työntekijöitä ja pe-rehdyttäjää perehdyttämisprosessissa sekä selkeyttää palvelu- ja myyntiprosessia kaikille Jodelin kanssa työskenteleville.
Työn teoriaosuudessa käsitellään käsikirjan kannalta relevantteja teemoja. Ensimmäinen luku on Jodelista yleisesti, sen historiasta, keskustelusta ja moderoinnista sekä mainos-vaihtoehdoista. Toinen luku on katsaus myyntiprosessiin sekä myyntineuvottelun vaiheisiin. Kolmas ja viimeinen teorialuku ennen tiivistelmää on palveluprosessista ja tarkemmin yh-destä sen työkalusta, Service Blueprintistä.
Toiminnallinen osuus eli käsikirja on Google Slidesillä toteutettu helpon muokattavuuden vuoksi. Se pitää sisällään samat teemat kuin teoriaosuus, mutta tieto Jodelista ja myyntipro-sessista on tarkempaa ja näin ollen teos on salainen. Käsikirja sisältää myös nimenomaan Jodel myynnistä tehdyn Service Blueprintin sekä myyjän päivittäisen työn kannalta olennai-sia linkkejä, esimerkiksi yrityksen käyttämään CRM- ja markkinoinninhallintajärjestelmään. Kirja- ja nettilähteiden lisäksi työssä hyödynnettiin Jodel myynnin sekä mainoskampanjoiden rakentamisen asiantuntijoita. Käsikirjan perustuessa kirjoittajan tarpeeseen perehdyttämis-oppaasta, tulevaisuus ja mahdolliset uudet työntekijät näyttävät työn aidon hyödyllisyyden.
Tämä opinnäytetyö toteutettiin aikavälillä maaliskuu 2022 – lokakuu 2022.
Aiheeksi valikoitui yhdessä esimiehen kanssa kirjoittajan idea perehdytysmateriaalista Jodel myyjille, niin uusille kuin kokeneille. Työn tarkoituksena on auttaa uusia työntekijöitä ja pe-rehdyttäjää perehdyttämisprosessissa sekä selkeyttää palvelu- ja myyntiprosessia kaikille Jodelin kanssa työskenteleville.
Työn teoriaosuudessa käsitellään käsikirjan kannalta relevantteja teemoja. Ensimmäinen luku on Jodelista yleisesti, sen historiasta, keskustelusta ja moderoinnista sekä mainos-vaihtoehdoista. Toinen luku on katsaus myyntiprosessiin sekä myyntineuvottelun vaiheisiin. Kolmas ja viimeinen teorialuku ennen tiivistelmää on palveluprosessista ja tarkemmin yh-destä sen työkalusta, Service Blueprintistä.
Toiminnallinen osuus eli käsikirja on Google Slidesillä toteutettu helpon muokattavuuden vuoksi. Se pitää sisällään samat teemat kuin teoriaosuus, mutta tieto Jodelista ja myyntipro-sessista on tarkempaa ja näin ollen teos on salainen. Käsikirja sisältää myös nimenomaan Jodel myynnistä tehdyn Service Blueprintin sekä myyjän päivittäisen työn kannalta olennai-sia linkkejä, esimerkiksi yrityksen käyttämään CRM- ja markkinoinninhallintajärjestelmään. Kirja- ja nettilähteiden lisäksi työssä hyödynnettiin Jodel myynnin sekä mainoskampanjoiden rakentamisen asiantuntijoita. Käsikirjan perustuessa kirjoittajan tarpeeseen perehdyttämis-oppaasta, tulevaisuus ja mahdolliset uudet työntekijät näyttävät työn aidon hyödyllisyyden.
Tämä opinnäytetyö toteutettiin aikavälillä maaliskuu 2022 – lokakuu 2022.