Suunnitelma sosiaalisen median mainoskampanjasta : case Apollo Live Club Turku
Mäkelä, Kasper (2022)
Mäkelä, Kasper
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061017456
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061017456
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia suunnitelma sosiaalisen median mainoskampanjasta Turun Oopperaravintolat Oy:n tarpeisiin. Mainoskampanja suunniteltiin toteutettavaksi yrityksen käytössä olevissa sosiaalisen median markkinointikanavissa ja sen kohteeksi valittiin artistitapahtumien mainonta. Suunnitelma laadittiin niin, että sen perusteella toteutettava mainoskampanja saavuttaa mahdollisimman tehokkaasti yrityksen toiveet, tarpeet ja tavoitteet.
Työ toteutettiin yhdessä yhteistyöyrityksen kanssa keskustellen ja heidän tarpeitaan kartoittaen. Opinnäytetyön pohjana käytettiin mahdollisimman ajantasaista ja tuoretta tietoa sosiaalisen median tilasta ja sen kanavissa toteutetun mainonnan tehokkaimmista toimintatavoista ja -malleista.
Työn tulokseksi saatiin selkeä ja perusteellinen suunnitelma mainoskampanjasta sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön pohjalta yhteistyöyrityksen on mahdollista toteuttaa onnistunut mainoskampanja vaivattomasti suunnitelman vaiheita seuraamalla. Suunnitelma laadittiin niin, että sen pohjalta luotu mainonta on mahdollista toistaa yksinkertaisin muutoksin useissa erinäisissä sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa mainontaa vaativissa tilanteissa.
Tuloksia voidaan hyödyntää yrityksen mainonnassa heti. Yritys voi tämän opinnäytetyön tuloksena laaditun suunnitelman pohjalta laajentaa mainontaa myös muihinkin, kuin opinnäytetyössä käsiteltyihin mainonnan kohteisiin. Suunnitelman mukaisia mainoskampanjoita voidaan toteuttaa myös yrityksen muissa toimipisteissä.
Työ toteutettiin yhdessä yhteistyöyrityksen kanssa keskustellen ja heidän tarpeitaan kartoittaen. Opinnäytetyön pohjana käytettiin mahdollisimman ajantasaista ja tuoretta tietoa sosiaalisen median tilasta ja sen kanavissa toteutetun mainonnan tehokkaimmista toimintatavoista ja -malleista.
Työn tulokseksi saatiin selkeä ja perusteellinen suunnitelma mainoskampanjasta sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön pohjalta yhteistyöyrityksen on mahdollista toteuttaa onnistunut mainoskampanja vaivattomasti suunnitelman vaiheita seuraamalla. Suunnitelma laadittiin niin, että sen pohjalta luotu mainonta on mahdollista toistaa yksinkertaisin muutoksin useissa erinäisissä sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa mainontaa vaativissa tilanteissa.
Tuloksia voidaan hyödyntää yrityksen mainonnassa heti. Yritys voi tämän opinnäytetyön tuloksena laaditun suunnitelman pohjalta laajentaa mainontaa myös muihinkin, kuin opinnäytetyössä käsiteltyihin mainonnan kohteisiin. Suunnitelman mukaisia mainoskampanjoita voidaan toteuttaa myös yrityksen muissa toimipisteissä.