Yrityksen brändin tunnettuuden lisääminen sosiaalisen median avulla : Case: Kirvesmies A. Kämäräinen
Kämäräinen, Johanna (2022)
Kämäräinen, Johanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114156
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114156
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda yritykselle markkinointiviestinnän kanavat sosiaaliseen mediaan tunnettavuuden lisäämiseksi. Tunnettavuuden lisäämisessä hyödynnettiin yrittäjän henkilöbrändiä ja yrityksen markkinointiviestintä toteutettiin sitä tukien. Työn toimeksiantaja oli Kirvesmies A. Kämäräinen, joka on vuonna 2020 perustettu rakennusalan yritys. Työn tarkoituksena oli tuoda esille brändin ja henkilöbrändin hyötyjä kohdeyritykselle, sekä brändin keinoja ja vahvuuksia markkinointiviestinnän apuna. Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, koska tuloksena syntyi yritykselle sosiaalisen mediaan tilit Facebookiin ja Instagramiin. Työ koostui teoriasta sekä käytännön osuudesta. Teoriassa käsiteltiin brändin keskeisimmät käsitteet, sekä tarkemmin henkilöbrändäystä. Teoriassa käytiin läpi myös lyhyesti markkinointiviestintä sekä sosiaalinen media. Käytännön osuudessa käytiin läpi sosiaalisen median profiilien luominen, niiden analysoiminen sekä jatko-ohjeita yritykselle. Käytännön osuudessa hyödynnettiin teorian oppeja. Lähtökohta työlle oli yrityksen tunnettavuuden lisääminen. Työn tuloksena saatiin kohdeyritykselle luotua markkinointiviestinnän alustat, joita voidaan hyödyntää jatkossa.