Brändi-ilmeen kehittäminen Pienelle Kotieläintilalle
Laitala, Janika (2022)
Laitala, Janika
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205067617
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205067617
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Pieni Kotieläintila ja Kahvila Onni-nimiselle yritykselle. Työn tavoitteena oli kehittää yritykselle yhtenäinen brändi-ilme visuaalisten elementtien avulla. Yrityksen visuaalisen identiteetin kehittäminen sisälsi logon, värien sekä typografian suunnittelua ja valintaa, joita sovellettiin konseptitasolla erilaisiin brändimateriaaleihin.
Kehittämistehtävän keskiössä on brändimuotoilu, johon syvennyttiin alan kirjallisuutta hyödyntäen. Teoriaosuus käsitteli myös visuaalisia elementtejä ja niiden herättämiä mielikuvia. Opinnäytetyössä hyödynnettiin kirjallisten ja sähköisten lähteiden lisäksi haastattelua, kyselyitä, vertailuanalyysiä sekä muita luovia menetelmiä. Menetelmäsuuntaus pohjautui laadulliseen tutkimukseen.
Lopputuloksena yritykselle suunniteltiin aiempaa eheämpi visuaalinen identiteetti. Asiakas oli onnellinen saamastaan avusta ja erittäin tyytyväinen kokonaisuuteen. Kaikkiaan kehitetty brändi-ilme palvelee yrityksen tarpeita ja se halutaan ottaa tulevaisuudessa käyttöön. This thesis was carried out as an assignment for a company called Pieni Kotieläintila ja Kahvila Onni, a petting farm and café. The goal of the work was to develop a united brand identity using visual elements. The development of the company’s visual identity included designing and choosing logo, colors and typography, which were applied to different brand materials at the concept level.
At the center of the development process is brand design. The literature in the field added depth to the design process. Theoretical part dealt with visual elements and the associations they evoke. In addition to written and electronic sources, the thesis utilized an interview, questionnaires, benchmarking and other creative methods. These methods were based on qualitative research.
As a result, a more complete visual identity was designed for the company. The client was overjoyed with the help they received and very satisfied with the whole. All in all, the developed brand identity serves the needs of the company and will be put into service in the future.
Kehittämistehtävän keskiössä on brändimuotoilu, johon syvennyttiin alan kirjallisuutta hyödyntäen. Teoriaosuus käsitteli myös visuaalisia elementtejä ja niiden herättämiä mielikuvia. Opinnäytetyössä hyödynnettiin kirjallisten ja sähköisten lähteiden lisäksi haastattelua, kyselyitä, vertailuanalyysiä sekä muita luovia menetelmiä. Menetelmäsuuntaus pohjautui laadulliseen tutkimukseen.
Lopputuloksena yritykselle suunniteltiin aiempaa eheämpi visuaalinen identiteetti. Asiakas oli onnellinen saamastaan avusta ja erittäin tyytyväinen kokonaisuuteen. Kaikkiaan kehitetty brändi-ilme palvelee yrityksen tarpeita ja se halutaan ottaa tulevaisuudessa käyttöön.
At the center of the development process is brand design. The literature in the field added depth to the design process. Theoretical part dealt with visual elements and the associations they evoke. In addition to written and electronic sources, the thesis utilized an interview, questionnaires, benchmarking and other creative methods. These methods were based on qualitative research.
As a result, a more complete visual identity was designed for the company. The client was overjoyed with the help they received and very satisfied with the whole. All in all, the developed brand identity serves the needs of the company and will be put into service in the future.