Ideoita RoKi Hockey Oy:n markkinointiin sosiaalisessa mediassa
Heleneva, Miska (2021)
Heleneva, Miska
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202082218
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202082218
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa uusia ideoita RoKi Hockey Oy:n sosiaalisen median markkinointiin. Päätutkimusongelmana tässä tutkimuksessa oli, kuinka RoKin sosiaalisen median markkinointia on mahdollista kehittää ja siihen onnistuin samaan vastauksia.
Tässä tutkimuksessa käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää ja tutkimuksen aineisto hankittiin teettämällä teemahaastatteluja tarkasti valitulle kohderyhmälle, jotka ovat olleet useita vuosia RoKi Hockey:n sosiaalisen median kanavien seuraajia.
Tutkimuksen tuloksina syntyi viisi uutta ideaa, jotka on optimoitu juuri RoKi Hockey Oy:n sosiaalisen median markkinointia varten. Uudet ideat pohjautuvat teettämiini haastatteluihin, jolloin onnistuin selvittämään, millaisille ideoille olisi kysyntää. Tutkimuksen tuloksia on mahdollista soveltaa myös muiden urheiluseurojen markkinointiin.
Tässä tutkimuksessa käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää ja tutkimuksen aineisto hankittiin teettämällä teemahaastatteluja tarkasti valitulle kohderyhmälle, jotka ovat olleet useita vuosia RoKi Hockey:n sosiaalisen median kanavien seuraajia.
Tutkimuksen tuloksina syntyi viisi uutta ideaa, jotka on optimoitu juuri RoKi Hockey Oy:n sosiaalisen median markkinointia varten. Uudet ideat pohjautuvat teettämiini haastatteluihin, jolloin onnistuin selvittämään, millaisille ideoille olisi kysyntää. Tutkimuksen tuloksia on mahdollista soveltaa myös muiden urheiluseurojen markkinointiin.