Asiakastyytyväisyystutkimus pankki X:lle
Pikkarainen, Toni (2021)
Pikkarainen, Toni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201111182
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201111182
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää toimeksiantaja pankin sen hetkistä asiakastyytyväisyyttä ja pyrkiä löytämään toimintaan kehitysideoita. Tässä opinnäytetyössä ohjaavina tutkimuskysymyksinä olivat: ’’Miten tyytyväisiä pankki X:n asiakkaat ovat saamaansa asiakaspalveluun?’’ ja ”Mitä kehitysehdotuksia asiakkaat esittävät?” Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusta ja asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin paperisella kyselylomakkeella ja puhelinkyselyillä. Tutkimuksen tulokset osoittautuivat hyvin positiivisiksi. Tuloksista voidaan päätellä, että asiakkaat ovat tyytyväisiä kyseisen pankin henkilökuntaan ja palveluun. Kehitysehdotuksina keskeisinä esiin nousi palvelun saatavuus liittyen aukioloaikoihin ja toimihenkilöiden suorien puhelinnumeroiden saatavuuteen.