Krivat - pelikirja
Tarhonen, Olli (2021)
Tarhonen, Olli
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021101318630
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021101318630
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa käsikirjoitus ja pelinjohtajan toteutusohje Erillisverkkojen Krivat- tilannekuva ja yhteistoiminta- alustan käyttäjäorganisaatioille palvelujen toimintojen harjoittelua varten. Opinnäytetyössä oli tarkoituksena selvittää itseohjautuvaa oppimista tukevaa ja edistävää tiedollista pohjaa, jota voisi käyttää Krivatin käyttäjien oman itsenäisen oppimisen edistämiseen. Samoin erilaisia pelissä oppimisen mahdollisuuksia pyrittiin esittämään opinnäytetyössä. Opinnäytetyön liitteenä syntyi lyhyt, noin 20 minuutin peli, joka on toteutettavissa Krivatin tuotannossa olevalla versiolla toimialasta riippumatta.
Opinnäytetyöhön liittyi teemahaastattelu, jossa haastateltiin Erillisverkkojen nimeämää kuutta Krivat- käyttäjää. Haastatellut henkilöt edustivat erilaisia organisaatioita, joilla on Krivat käytössä omassa toiminnassaan. Haastatteluilla pyrittiin selvittämään organisaatioiden haasteita ja toiveita Krivatin nykytilanteesta sekä mahdollisista ajatuksista että näkemyksistä opinnäytetyön liitteenä syntyvään pelikirjaan. Haastattelujen analyysiin käytettiin diskurssianalyysia. Analyysin pohjalta syntyi jokaiseen kysymykseen taulukoitu analyysiosio.
Opinnäytetyöhön liittyi teemahaastattelu, jossa haastateltiin Erillisverkkojen nimeämää kuutta Krivat- käyttäjää. Haastatellut henkilöt edustivat erilaisia organisaatioita, joilla on Krivat käytössä omassa toiminnassaan. Haastatteluilla pyrittiin selvittämään organisaatioiden haasteita ja toiveita Krivatin nykytilanteesta sekä mahdollisista ajatuksista että näkemyksistä opinnäytetyön liitteenä syntyvään pelikirjaan. Haastattelujen analyysiin käytettiin diskurssianalyysia. Analyysin pohjalta syntyi jokaiseen kysymykseen taulukoitu analyysiosio.