Liikenteenohjauslaitteiden Päivitys Paimiossa
Salminen, Samu (2021)
Salminen, Samu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021062916713
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021062916713
Tiivistelmä
Uusi tieliikennelaki astui voimaan 1.6.2020 ja sen tavoitteena on parantaa tieliikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta. Uuden tieliikennelain tavoitteena on ottaa kaikki tienkäyttäjät paremmin huomioon. Uusi tieliikennelaki ottaa myös automaation tarkemmin huomioon.
Paimiossa on yli 2 000 liikenteenohjauslaitteita. Suurin osa liikenteenohjauslaitteista on hyvässä kunnossa, mutta myös todella huonokuntoisia liikenteenohjauslaitteita on käytössä. Kaikki liikenteenohjauslaitteet tulee päivittää siirtymäaikojen puitteissa uuden tieliikennelain mukaiseksi.
Uuden tieliikennelain suurimmat vaikutukset Paimiossa kohdistuvat pyörätien jatkeisiin ja kaksisuuntaisiin pyöräteihin.
Liikenteenohjauslaitteiden päivitys tieliikennelain mukaiseksi tulee kalliiksi kunnille. Paimion arvioitu kustannus on kokonaisuudessaan 160 000 euroa.
Paimiossa on yli 2 000 liikenteenohjauslaitteita. Suurin osa liikenteenohjauslaitteista on hyvässä kunnossa, mutta myös todella huonokuntoisia liikenteenohjauslaitteita on käytössä. Kaikki liikenteenohjauslaitteet tulee päivittää siirtymäaikojen puitteissa uuden tieliikennelain mukaiseksi.
Uuden tieliikennelain suurimmat vaikutukset Paimiossa kohdistuvat pyörätien jatkeisiin ja kaksisuuntaisiin pyöräteihin.
Liikenteenohjauslaitteiden päivitys tieliikennelain mukaiseksi tulee kalliiksi kunnille. Paimion arvioitu kustannus on kokonaisuudessaan 160 000 euroa.