Uutiskirjeen suunnittelu Medialiiga Oy:lle
Järvinen, Markus (2021)
Järvinen, Markus
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060313794
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060313794
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön toimeksiantaja on Medialiiga Oy. Työn tavoitteena on suunnitella sähköinen uutiskirje yritykselle. Työn lopputuloksena on teoreettinen pohja uutiskirjeelle, joka toteutetaan tämän työn jälkeen.
Yrityksellä ei aiemmin ole ollut uutiskirjettä, joten tämän työn avulla esitetään miten se olisi hyvä toteuttaa ja liitää osaksi yrityksen markkinointia ja viestintää. Uutiskirjeen tavoitteena on kehittää uusasiakashankintaa ja parantaa yrityksen viestintää kohderyhmille. Tässä opinnäytetyössä käyn läpi aiheeseen liittyvää kirjallisuutta liittyen asiakasviestintään, asiakkuuksien hallintaan ja yrityksen markkinointiin sekä yrityskuvaan.
Työssä kuvataan, mitä toimivan uutiskirjeen luomisessa tulisi ottaa huomioon, esimerkiksi miten se liitetään osaksi yrityksen sosiaalisen median kanavia. Käyn läpi uutiskirjeen rakennetta, sisältöä ja julkaisutahtia.
Työssä esitetään ehdotus, miten yrityksen on tarkoitus uutiskirje toteuttaa. Ehdotuksien tavoitteena on kehittää yrityksen asiakasviestintää ja tuoda uutiskirje osaksi yrityksen markkinointia.
Yrityksellä ei aiemmin ole ollut uutiskirjettä, joten tämän työn avulla esitetään miten se olisi hyvä toteuttaa ja liitää osaksi yrityksen markkinointia ja viestintää. Uutiskirjeen tavoitteena on kehittää uusasiakashankintaa ja parantaa yrityksen viestintää kohderyhmille. Tässä opinnäytetyössä käyn läpi aiheeseen liittyvää kirjallisuutta liittyen asiakasviestintään, asiakkuuksien hallintaan ja yrityksen markkinointiin sekä yrityskuvaan.
Työssä kuvataan, mitä toimivan uutiskirjeen luomisessa tulisi ottaa huomioon, esimerkiksi miten se liitetään osaksi yrityksen sosiaalisen median kanavia. Käyn läpi uutiskirjeen rakennetta, sisältöä ja julkaisutahtia.
Työssä esitetään ehdotus, miten yrityksen on tarkoitus uutiskirje toteuttaa. Ehdotuksien tavoitteena on kehittää yrityksen asiakasviestintää ja tuoda uutiskirje osaksi yrityksen markkinointia.