Livelounge : digitaalisen konserttikokemuksen kehittäminen
Harinen, Marko (2021)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105178937
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105178937
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteeksi asetettiin parantaa kuluttajien kokemusta konserteissa digitaalisessa ympäristössä ja tuotteistaa näitä mahdollisuuksia. Tähän käytetään erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä, kuten strukturtoituja haastatteluja, itseraportointi-menetelmää ja työpajoja.
Digitaalisten konserttien kulutusmuodoksi muotoutunutta livestreamiä lähdettiin kartoittamaan ja kehittämään monipuolisesti sekä kuluttajien ja tapahtumatuottajien avulla. Toiveita ja ongelmakohtia kokemuksissa löytyi eri menetelmillä, kuten haastatteluilla ja työpajoilla ja näistä tuotteistettiin kaupallisia mahdollisuuksia lisämyynnille ja -ominaisuuksille digitaalisessa konserttiympäristössä.
Tärkeimpinä päätelminä voidaan pitää livestreamien kokonaisvaltaisen kokemuksen laajentamisen tarvetta ja tähän keinoina erilaisia palvelupaketteja, joista kuluttajalla on vapaus valita.
Digitaalisten konserttien kulutusmuodoksi muotoutunutta livestreamiä lähdettiin kartoittamaan ja kehittämään monipuolisesti sekä kuluttajien ja tapahtumatuottajien avulla. Toiveita ja ongelmakohtia kokemuksissa löytyi eri menetelmillä, kuten haastatteluilla ja työpajoilla ja näistä tuotteistettiin kaupallisia mahdollisuuksia lisämyynnille ja -ominaisuuksille digitaalisessa konserttiympäristössä.
Tärkeimpinä päätelminä voidaan pitää livestreamien kokonaisvaltaisen kokemuksen laajentamisen tarvetta ja tähän keinoina erilaisia palvelupaketteja, joista kuluttajalla on vapaus valita.