Sosiaalinen media osana markkinointiviestintää : Case: Punainen Kukko
Parviainen, Laura (2021)
Parviainen, Laura
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105128468
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105128468
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee sosiaalisen median merkitystä anniskeluravintolan markkinoinnin välineenä. Työn aihe valittiin ja rajattiin toimeksiantajan kanssa yhdessä yrityksen tarpeiden mukaan. Tarkoituksena oli määrittää, miten sosiaalista mediaa voi hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti ja järkevästi liiketoiminnallisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu sosiaalinen media markkinoinnista, sosiaalisen median kanavista, markkinoinnista anniskeluliiketoiminnassa sekä alan yrittäjän haastattelusta.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, jossa käytettiin myös laadullisia tutkimusmenetelmiä. Työ tutki viihderavintola Punaisen Kukon sosiaalisen median näkyvyyden ja sitouttamisen kasvattamista.
Opinnäytetyön tavoite oli luoda sosiaalisen median markkinointiviestinnän suunnitelma sekä tuottaa suunnitelman mukaista sisältöä. Tuotetun sisällön kautta oli myös tarkoitus tutkia toissijaisesti minkä kaltainen sosiaalisen median sisältö kiinnostaa yrityksen kohderyhmiä sekä määrittää niiden suosimat sosiaalisen median alustat. This thesis talks about the importance of social media as a marketing tool for restaurants.
The topic of the work was selected and delimited together with the client according to the company's needs. The purpose was to determine how social media can be utilized as efficiently and sensibly as possible to achieve business goals.
The theoretical framework of the thesis consists of social media marketing, social media channels, marketing in the restaurant business and of an interview with an entrepreneur in the field.
The thesis was a functional work, which also used qualitative research methods. The work studied how to increase the visibility and engagement of the entertainment restaurant Punainen Kukko’s social media.
The aim of the thesis was to create a social media marketing communication plan and to produce content according to the plan. Through the content produced, it was also intended to study, in the alternative, what kind of social media content is of interest to the company's target groups and to determine their preferred social media platforms.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu sosiaalinen media markkinoinnista, sosiaalisen median kanavista, markkinoinnista anniskeluliiketoiminnassa sekä alan yrittäjän haastattelusta.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, jossa käytettiin myös laadullisia tutkimusmenetelmiä. Työ tutki viihderavintola Punaisen Kukon sosiaalisen median näkyvyyden ja sitouttamisen kasvattamista.
Opinnäytetyön tavoite oli luoda sosiaalisen median markkinointiviestinnän suunnitelma sekä tuottaa suunnitelman mukaista sisältöä. Tuotetun sisällön kautta oli myös tarkoitus tutkia toissijaisesti minkä kaltainen sosiaalisen median sisältö kiinnostaa yrityksen kohderyhmiä sekä määrittää niiden suosimat sosiaalisen median alustat.
The topic of the work was selected and delimited together with the client according to the company's needs. The purpose was to determine how social media can be utilized as efficiently and sensibly as possible to achieve business goals.
The theoretical framework of the thesis consists of social media marketing, social media channels, marketing in the restaurant business and of an interview with an entrepreneur in the field.
The thesis was a functional work, which also used qualitative research methods. The work studied how to increase the visibility and engagement of the entertainment restaurant Punainen Kukko’s social media.
The aim of the thesis was to create a social media marketing communication plan and to produce content according to the plan. Through the content produced, it was also intended to study, in the alternative, what kind of social media content is of interest to the company's target groups and to determine their preferred social media platforms.