Kilpailujen sekä palkitsemisen vaikutus työntekijöiden motivaatioon myyntityössä
Lappalainen, Tiia (2021)
Lappalainen, Tiia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104164990
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104164990
Tiivistelmä
Myyntityön tehotykki on motivaatio. Oikeanlainen motivaatio saa meidät tavoittelemaan ja kipuamaan kohti päämääriä. Eri tekijät kuitenkin motivoivat eri ihmisiä. Myös organisaation tulos hyötyy motivoituneista työntekijöistä. Työyhteisö on hyvä luoda sellaiseksi, ettei se ainakaan laske motivaatiota, vaan tukee sekä ylläpitää sitä.
Tämä tutkimuksellinen opinnäytetyö käsittelee motivaatiota työelämässä sekä erityisesti sitä, saadaanko myyntikilpailujen sekä palkitsemisen avulla luotua työntekijöille motivaatiota tuloksellista myyntiä kohtaan. Tutkimus analysoi myös, mitkä palkinnot ovat mielekkäimpiä työntekijöiden mielestä. Mitä mielekkäämpi palkinto- sitä enemmän motivaatiota.
Tutkimuksesta voi olla hyötyä johtajille, jotka ovat kiinnostuneita tietämään lisää työntekijöiden mahdollisista mielenkiinnon kohteista koskien palkitsemista sekä kilpailuita.
Tämä tutkimuksellinen opinnäytetyö käsittelee motivaatiota työelämässä sekä erityisesti sitä, saadaanko myyntikilpailujen sekä palkitsemisen avulla luotua työntekijöille motivaatiota tuloksellista myyntiä kohtaan. Tutkimus analysoi myös, mitkä palkinnot ovat mielekkäimpiä työntekijöiden mielestä. Mitä mielekkäämpi palkinto- sitä enemmän motivaatiota.
Tutkimuksesta voi olla hyötyä johtajille, jotka ovat kiinnostuneita tietämään lisää työntekijöiden mahdollisista mielenkiinnon kohteista koskien palkitsemista sekä kilpailuita.