Isle of Null – visuaaliset sairaudet ja korut pohjautuen fiktiiviseen maailmaan
Nyyssönen, Hope (2021)
Nyyssönen, Hope
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103183550
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103183550
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä luotiin fiktiivinen maailma piirtämällä tunnelmakuvia digitaalisesti ja kehittämällä tarina, joka kietoutui tunnelmakuvien ympärille.
Tarkoituksena oli suunnitella ja piirtää kyseiseen maailmaan pohjautuen kolme konseptia, joihin kuuluivat sairaus ja koru. Tavoitteena oli tuoda työssä käsiteltyjen
aiheiden teemoja luotuun kuvitteelliseen maailmaan sekä valmiisiin konsepteihin. Työn tekijän tavoitteena oli kehittää ja vahvistaa omaa ilmaisua piirtämällä
digitaalisesti tunnelma ja esityskuvia ja siten saada lisää varmuutta piirtämiseen sekä suunnitteluprosessiin.
Opinnäytetyön alussa tutustutaan kehokauhuun ja Cthulhu-mytologiaan, jotka olivat tämän työn työkalut maailman luontia ja suunnitteluprosessia varten.
Teoriaosuuden pohjalta suunniteltiin Isle of Null-maailma, jonka rakentamiseen hyödynnettiin storyboard- ja storytelling-menetelmiä. Toteutetun maailma pohjalta
lähdettiin suunnitteluprosessiin, jossa ideoitiin ja luonnosteltiin ensin sairauksia. Valittujen sairausideoiden ja luonnosten pohjalta jatkettiin suunnittelua koruihin,
joista valittiin konsepteihin sopivimmat idealuonnokset. Valintojen pohjalta valmistui kolme konseptia, jotka toteutettiin piirtämällä esityskuvia sairauksista ja
koruista.
Tarkoituksena oli suunnitella ja piirtää kyseiseen maailmaan pohjautuen kolme konseptia, joihin kuuluivat sairaus ja koru. Tavoitteena oli tuoda työssä käsiteltyjen
aiheiden teemoja luotuun kuvitteelliseen maailmaan sekä valmiisiin konsepteihin. Työn tekijän tavoitteena oli kehittää ja vahvistaa omaa ilmaisua piirtämällä
digitaalisesti tunnelma ja esityskuvia ja siten saada lisää varmuutta piirtämiseen sekä suunnitteluprosessiin.
Opinnäytetyön alussa tutustutaan kehokauhuun ja Cthulhu-mytologiaan, jotka olivat tämän työn työkalut maailman luontia ja suunnitteluprosessia varten.
Teoriaosuuden pohjalta suunniteltiin Isle of Null-maailma, jonka rakentamiseen hyödynnettiin storyboard- ja storytelling-menetelmiä. Toteutetun maailma pohjalta
lähdettiin suunnitteluprosessiin, jossa ideoitiin ja luonnosteltiin ensin sairauksia. Valittujen sairausideoiden ja luonnosten pohjalta jatkettiin suunnittelua koruihin,
joista valittiin konsepteihin sopivimmat idealuonnokset. Valintojen pohjalta valmistui kolme konseptia, jotka toteutettiin piirtämällä esityskuvia sairauksista ja
koruista.