Tools of using social media in business-to-business marketing and branding
Lankinen, Antti (2020)
Lankinen, Antti
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121628523
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121628523
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarjotaan ohjeita yrityksille kuinka he voivat paremmin markkinoida ja brändätä tuotteitansa. Nämä ohjeet koostuvat erilaisten sosiaalisen median alustojen hyödyntämisestä, joista pääasiassa keskitytään Instagramin ja YouTuben hyödyntämiseen toimeksiantajan pyynnöstä.
Tämä opinnäytetyö on tehty WM-Plast Oy:n pyynnöstä ja heidän omistamaa Evermatic -tuotelinjaa ajatellen. WM-Plast Oy on suomalainen yritys, jonka päätoimipiste sijaitsee Suomessa Kankaanpäässä. Tämä työ tehtiin osana oppilasprojektia jossa yritykselle toteutettiin markkinatutkimus vuoden 2019 aikana. Yhtenä markkinatutkimuksen loppupäätelmistä todettiin yrityksen huono näkyvyys sosiaalisen median kanavissa ja yritys ilmaisi halunsa kehittää tätä opinnäytetyön avulla. Tämän työn tarkoitus on siis ohjata WM-Plast tuottamaan parempaa mainontaa tuotteilleen. Tutkimalla näitä markkinointimetodeja, pyritään tarjoamaan tietoa siitä minkälaisia mahdollisuuksia nämä alustat tarjoavat, mitä eri vaihtoehtoja WM-Plast voi hyödyntää harjoittaessaan online-markkinointia, ja mitä tämä voisi tuottaa yritykselle tulevaisuudessa.
Tämän tutkimuksen metodina käytettiin määrällistä tutkimusta. Työ on rakennettu niin että ensimmäiset kappaleet käyvät läpi markkinointi- ja brändäysmahdollisuuksia näiltä sivustoilta. Tämän lisäksi kirjoittaja käy läpi terminologiaa ja eri tavoitteita yrityksen näkökulmasta. Lopuksi tutkimuksen jälkeen kirjoittaja tarjoaa ehdotuksia, kuinka näitä asioita pystyttäisiin hyödyntämään yrityksen nykyisen markkinoinnin osana tai lisänä. In this bachelor thesis, the author will provide an outline for companies on how they can utilize different tools in their efforts when marketing and branding their products in social media. These tools consist of different kinds of social platforms, and the main focus will be set on Instagram and Youtube as requested by the commissioning Company.
The thesis is done based on the request of WM-Plast and their Evermatic line of products. WM-Plast oy is a Finnish company based in Kankaanpää, Finland. The author was part of a project where a group of students provided market research for the commissioning company during the year 2019, and as one of the results from the project noticed that there was a need for the company to improve appearance on social media to provide better promotion for their products. By researching these different marketing methods, the author aims to offer insight on what these kinds of channels are capable of, what different options the company has when applying online marketing, and what this could generate for the commissioning company.
The methodology of this thesis is to first inspect the marketing and branding capabilities of these sites. Explaining the terms in-depth and what the actual targets should be from a business perspective. This is done through quantitative research and will be concluded by giving suggestions on how this can be implemented in the current marketing strategy of WM-Plast Oy.
Tämä opinnäytetyö on tehty WM-Plast Oy:n pyynnöstä ja heidän omistamaa Evermatic -tuotelinjaa ajatellen. WM-Plast Oy on suomalainen yritys, jonka päätoimipiste sijaitsee Suomessa Kankaanpäässä. Tämä työ tehtiin osana oppilasprojektia jossa yritykselle toteutettiin markkinatutkimus vuoden 2019 aikana. Yhtenä markkinatutkimuksen loppupäätelmistä todettiin yrityksen huono näkyvyys sosiaalisen median kanavissa ja yritys ilmaisi halunsa kehittää tätä opinnäytetyön avulla. Tämän työn tarkoitus on siis ohjata WM-Plast tuottamaan parempaa mainontaa tuotteilleen. Tutkimalla näitä markkinointimetodeja, pyritään tarjoamaan tietoa siitä minkälaisia mahdollisuuksia nämä alustat tarjoavat, mitä eri vaihtoehtoja WM-Plast voi hyödyntää harjoittaessaan online-markkinointia, ja mitä tämä voisi tuottaa yritykselle tulevaisuudessa.
Tämän tutkimuksen metodina käytettiin määrällistä tutkimusta. Työ on rakennettu niin että ensimmäiset kappaleet käyvät läpi markkinointi- ja brändäysmahdollisuuksia näiltä sivustoilta. Tämän lisäksi kirjoittaja käy läpi terminologiaa ja eri tavoitteita yrityksen näkökulmasta. Lopuksi tutkimuksen jälkeen kirjoittaja tarjoaa ehdotuksia, kuinka näitä asioita pystyttäisiin hyödyntämään yrityksen nykyisen markkinoinnin osana tai lisänä.
The thesis is done based on the request of WM-Plast and their Evermatic line of products. WM-Plast oy is a Finnish company based in Kankaanpää, Finland. The author was part of a project where a group of students provided market research for the commissioning company during the year 2019, and as one of the results from the project noticed that there was a need for the company to improve appearance on social media to provide better promotion for their products. By researching these different marketing methods, the author aims to offer insight on what these kinds of channels are capable of, what different options the company has when applying online marketing, and what this could generate for the commissioning company.
The methodology of this thesis is to first inspect the marketing and branding capabilities of these sites. Explaining the terms in-depth and what the actual targets should be from a business perspective. This is done through quantitative research and will be concluded by giving suggestions on how this can be implemented in the current marketing strategy of WM-Plast Oy.