Yritys X:n digimarkkinointi sosiaalisen median kanavissa
Markkanen, Emma (2020)
Markkanen, Emma
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112424067
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112424067
Tiivistelmä
Digimarkkinointi yrityksissä on laaja sekä monivaiheinen prosessi. Tämän päivän digimarkkinointiin kuuluu verkkosivusto, hakukoneoptimointi ja sisältömarkkinointi, hakusanamainonta, sosiaalisen median verkkokanavat, somen maksettu mainonta, banneri-/display-mainonta ja videomainonta (youtube). Tässä opinnäytetyössä tuodaan esille yritys X:n sosiaalisen median verkkokanavat ja maksettu some mainonta. Näillä digimarkkinointikeinoilla nostetaan yritys X:n verkkosivujen näkyvyyttä.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytetään vertailuanalyysiä. Vertailuanalyysillä tutkitaan viiden eri yrityksen toimintaa. Yritysten sosiaalisen median verkkokanavilla vertaillaan aktiivisuutta sekä yrityksissä toteutettua markkinointiviestinnän merkitystä. Toisena tutkimusmenetelmänä on toteutettu sosiaalisessa mediassa sähköinen kysely. Kysymykset kyselyyn muodostui vertailuanalyysissä esiin tulleiden tuloksien perusteella. Hyvä huomio kyselyssä oli markkinointiviestinnän merkitys some markkinointia tehdessä yritys X:llä. Kyselyn tuloksien avulla toteutettiin oikealle kohderyhmällä some mainontaa verkkokanavissa. Tutkimusmenetelmien tuloksia hyödynnettiin tekemällä markkinointivuosikello yritys X:lle, jonka avulla yritys laajentaa verkkokaupan tietoisuutta some kanavissaan.
Tällä digimarkkinointisuunnitelmalla toteutetaan yritys X:n digimarkkinointia niin, että seuraajamäärät saadaan nousemaan sosiaalisen median eri kanavissa. Tämän avulla verkkokaupan kävijämäärät saadaan aktiivisesti nousemaan. Myös muutokset verkkokaupan antamista asiakaslupauksista on syytä tämän opinnäytetyön tietoperustan perusteella muuttaa enemmän asiakkaita palvelevammaksi.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytetään vertailuanalyysiä. Vertailuanalyysillä tutkitaan viiden eri yrityksen toimintaa. Yritysten sosiaalisen median verkkokanavilla vertaillaan aktiivisuutta sekä yrityksissä toteutettua markkinointiviestinnän merkitystä. Toisena tutkimusmenetelmänä on toteutettu sosiaalisessa mediassa sähköinen kysely. Kysymykset kyselyyn muodostui vertailuanalyysissä esiin tulleiden tuloksien perusteella. Hyvä huomio kyselyssä oli markkinointiviestinnän merkitys some markkinointia tehdessä yritys X:llä. Kyselyn tuloksien avulla toteutettiin oikealle kohderyhmällä some mainontaa verkkokanavissa. Tutkimusmenetelmien tuloksia hyödynnettiin tekemällä markkinointivuosikello yritys X:lle, jonka avulla yritys laajentaa verkkokaupan tietoisuutta some kanavissaan.
Tällä digimarkkinointisuunnitelmalla toteutetaan yritys X:n digimarkkinointia niin, että seuraajamäärät saadaan nousemaan sosiaalisen median eri kanavissa. Tämän avulla verkkokaupan kävijämäärät saadaan aktiivisesti nousemaan. Myös muutokset verkkokaupan antamista asiakaslupauksista on syytä tämän opinnäytetyön tietoperustan perusteella muuttaa enemmän asiakkaita palvelevammaksi.