Vapaalaskuvälineiden markkinointi ja sosiaalisen median sisällöntuotanto
Salo, Miika (2020)
Salo, Miika
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020093020832
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020093020832
Tiivistelmä
Viime vuosien aikana sosiaalisen median merkitys markkinoinnissa on kasvanut ja sen rooli urheiluvälineiden markkinoinnissa on merkittävä. Tämän opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli tutkia kirjallisuuskatsauksen keinoin sosiaalisen median kasvua markkinointivälineenä, sekä erityisesti Instagramia liittyen extreme-urheiluun ja vapaalaskuvälineiden markkinointiin. Työn toisena tavoitteena oli tuottaa ensimmäisen vaiheen havaintojen pohjalta ajankohtaista ja harkittua sisältöä toimeksiantajan sosiaalisen median markkinoinnin tarpeisiin.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja koostuu kahdesta osioista. Ensimmäinen osa on kirjallisuuskatsaus, jossa lukijalle selvitetään perusperiaatteita extreme-urheilusta, vapaalaskemisesta sekä sosiaalisesta mediasta. Asiat pyritään kertomaan niin, että ne tulevat ymmärretyksi, vaikka lukijalla ei olisikaan kyseisistä asioista aiempaa kokemusta. Opinnäytetyön toisessa, toiminnallisessa osuudessa tuotettiin materiaalia toimeksiantajan sosiaalisen median markkinointiin. Markkinointimateriaalia tuotettiin retkillä eripuolilla maapalloa kuvina, tekstinä ja videoina, josta on raportoitu opinnäytetyön toteutus- kohdassa.
Tämän opinnäytetyön kirjallisena tuotoksena on kattava tietopaketti sosiaalisen median markkinoinnista liittyen vapaalaskemiseen. Toiminnallisen osion tuotoksena on runsaasti markkinointimateriaalia kuvina, tekstinä ja videotiedostoina. Tämän lisäksi opinnäytetyö-projektin osana tuottamani 8-sivuinen tuotesijoittelua ja markkinointia sisältävä lehtiartikkeli julkaistiin fyysisenä painoksena sekä verkkolehtenä 1.4.2020.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja koostuu kahdesta osioista. Ensimmäinen osa on kirjallisuuskatsaus, jossa lukijalle selvitetään perusperiaatteita extreme-urheilusta, vapaalaskemisesta sekä sosiaalisesta mediasta. Asiat pyritään kertomaan niin, että ne tulevat ymmärretyksi, vaikka lukijalla ei olisikaan kyseisistä asioista aiempaa kokemusta. Opinnäytetyön toisessa, toiminnallisessa osuudessa tuotettiin materiaalia toimeksiantajan sosiaalisen median markkinointiin. Markkinointimateriaalia tuotettiin retkillä eripuolilla maapalloa kuvina, tekstinä ja videoina, josta on raportoitu opinnäytetyön toteutus- kohdassa.
Tämän opinnäytetyön kirjallisena tuotoksena on kattava tietopaketti sosiaalisen median markkinoinnista liittyen vapaalaskemiseen. Toiminnallisen osion tuotoksena on runsaasti markkinointimateriaalia kuvina, tekstinä ja videotiedostoina. Tämän lisäksi opinnäytetyö-projektin osana tuottamani 8-sivuinen tuotesijoittelua ja markkinointia sisältävä lehtiartikkeli julkaistiin fyysisenä painoksena sekä verkkolehtenä 1.4.2020.