Case Study: Australia Studyn Instagram näkyvyyden parantaminen
Boijer, Nora (2020)
Boijer, Nora
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020071219536
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020071219536
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli australialainen yritys, joka auttaa ihmisiä koulutus- ja viisumi asioissa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää keinoja toimeksiantaja yritykselle parantaa heidän näkyvyyttään Instagram kuvanjako palvelussa. Tavoitteena oli seurata nykyisten asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä ja tämän pohjalta luoda yksinkertaisia neuvoja toimeksiantaja yritykselle parantaa heidän Instagram markkinointiaan. Tarkoituksena oli saada tietoa, jota yritys voisi hyödyntää tulevaisuudessa markkinointi suunnitelmaansa päivittäessä.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys keskittyy Instagram kuvanjako palveluun, siellä markkinointiin sekä lyhyesti asiakastyytyväisyyteen käsitteenä. Opinnäytetyössä hyödynnettiin niin sähköisiä kuin kirjallisia lähteitä, sekä haastateltiin toimeksiantaja yrityksen suomalaista työntekijää opinnäytetyönalkuvaiheessa.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselytutkimusta, jota ei kuitenkaan otettu tähän opinnäytetyöhön mukaan, sekä teoreettisia lähteitä. Tuloksista käy ilmi, että sosiaalisen median markkinointi kokonaisuudessaan on tärkeää ja varsinkin Instagram markkinointiin tulisi panostaa enemmän. Potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa Instagram näyttäisi olevan tutkimuksen perusteella suositumpi alusta kuin esimerkiksi Facebook ja Youtubeja siksi toimeksiantaja yrityksen tulisikin johtopäätöksenä keskittyä siellä markkinointiin enemmän.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys keskittyy Instagram kuvanjako palveluun, siellä markkinointiin sekä lyhyesti asiakastyytyväisyyteen käsitteenä. Opinnäytetyössä hyödynnettiin niin sähköisiä kuin kirjallisia lähteitä, sekä haastateltiin toimeksiantaja yrityksen suomalaista työntekijää opinnäytetyönalkuvaiheessa.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselytutkimusta, jota ei kuitenkaan otettu tähän opinnäytetyöhön mukaan, sekä teoreettisia lähteitä. Tuloksista käy ilmi, että sosiaalisen median markkinointi kokonaisuudessaan on tärkeää ja varsinkin Instagram markkinointiin tulisi panostaa enemmän. Potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa Instagram näyttäisi olevan tutkimuksen perusteella suositumpi alusta kuin esimerkiksi Facebook ja Youtubeja siksi toimeksiantaja yrityksen tulisikin johtopäätöksenä keskittyä siellä markkinointiin enemmän.