Ohjelman tuottaminen kaupallisessa radiossa
Muikku, Juuso (2020)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060115763
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060115763
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjaopinnäytetyön tavoitteena oli tehdä raportti siitä, mitä ohjelman tuottaminen on kaupallisessa radiossa. Opinnäytetyö koostuu päiväkirjamaisesta raportoinnista, johon sisältyy 65 työpäivää (13 työviikkoa). Päivittäisten analyysien avulla työhön on koottu myös viikkoanalyysit kaikista työviikoista. Raportointi sijoittui kalenteriviikoille 2-15.
Tämä opinnäytetyö keskittyy Radio Rockin aamuohjelma Korporaatioon. Ohjelman tuottamiseen liittyy useita toisistaan eroavia työtehtäviä, joiden suorittamiseen tarvitaan omaa luovuutta ja näkemystä. Työtehtäviin kuuluu myös paljon vastuuta, sillä Radio Rock on valtakunnallinen radio, jonka päivittäinen tavoittavuus on laaja.
Tuloksena säännöllisestä raportoinnista syntyi tietämys siitä, mitä yhden tietyllä tavalla profiloituneen radio-ohjelman tuottaminen sisältää. Raportointi alkaa siitä päivästä, kun työsuhde alkoi, joten tekstin edetessä siinä on havaittavissa selviä kehityskaaria. Lisäksi raportti sai uudenlaisen käänteen kevään myötä levinneen pandemian seurauksena. Tämä opinnäytetyö tarjoaa siis myös tuoreen alan työntekijän havainnot kaupallisen radion toiminnasta kriisitilanteen yllättäessä.
Tämä opinnäytetyö keskittyy Radio Rockin aamuohjelma Korporaatioon. Ohjelman tuottamiseen liittyy useita toisistaan eroavia työtehtäviä, joiden suorittamiseen tarvitaan omaa luovuutta ja näkemystä. Työtehtäviin kuuluu myös paljon vastuuta, sillä Radio Rock on valtakunnallinen radio, jonka päivittäinen tavoittavuus on laaja.
Tuloksena säännöllisestä raportoinnista syntyi tietämys siitä, mitä yhden tietyllä tavalla profiloituneen radio-ohjelman tuottaminen sisältää. Raportointi alkaa siitä päivästä, kun työsuhde alkoi, joten tekstin edetessä siinä on havaittavissa selviä kehityskaaria. Lisäksi raportti sai uudenlaisen käänteen kevään myötä levinneen pandemian seurauksena. Tämä opinnäytetyö tarjoaa siis myös tuoreen alan työntekijän havainnot kaupallisen radion toiminnasta kriisitilanteen yllättäessä.