Markkinointisuunnitelma Insplan Oy:lle
Hämäläinen, Jere (2020)
Hämäläinen, Jere
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513572
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513572
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Insplan Oy. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja sen sisältö on markkinointisuunnitelma edellä mainitulle yritykselle.
Tavoitteena oli luoda Insplanille konkreettinen markkinointisuunnitelma, sillä sellaista ei ollut vielä tehty. Suunnitelman avulla markkinoinnin toimenpiteistä saadaan myös systemaattisempia ja se pysyy yrityksen mukana tulevaisuudessakin, joten sitä pystytään ajan myötä muokkaamaan tarpeiden vaatiessa.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu erilaisista markkinointisuunnitelmaan liittyvistä osista ja alueista ja tähän teoriaosuuteen on hyödynnetty kirjalähteitä sekä nettilähteitä. Yritykseen liittyvät osuus teorian jälkeen on tehty yrityksen johdolle lähettämän kysymyslomakkeen avulla sekä oman opitun tiedon avulla, jota olen saanut työskennellessäni yrityksessä.
Opinnäytetyöstä saatiin toimiva markkinointisuunnitelma ja kokonaisuus. Kysymykset, jotka lähetettiin yrityksen johdolle olivat hyviä ja mietinnän arvoisia ja antoivat myös siihen suuntaan uutta näkökulmaa markkinoinnin osalta.
Markkinointisuunnitelmaa tullaan tulevaisuudessakin hyödyntämään ja sitä pyritään muokkaamaan mahdollisien muutosten mukana.
Tavoitteena oli luoda Insplanille konkreettinen markkinointisuunnitelma, sillä sellaista ei ollut vielä tehty. Suunnitelman avulla markkinoinnin toimenpiteistä saadaan myös systemaattisempia ja se pysyy yrityksen mukana tulevaisuudessakin, joten sitä pystytään ajan myötä muokkaamaan tarpeiden vaatiessa.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu erilaisista markkinointisuunnitelmaan liittyvistä osista ja alueista ja tähän teoriaosuuteen on hyödynnetty kirjalähteitä sekä nettilähteitä. Yritykseen liittyvät osuus teorian jälkeen on tehty yrityksen johdolle lähettämän kysymyslomakkeen avulla sekä oman opitun tiedon avulla, jota olen saanut työskennellessäni yrityksessä.
Opinnäytetyöstä saatiin toimiva markkinointisuunnitelma ja kokonaisuus. Kysymykset, jotka lähetettiin yrityksen johdolle olivat hyviä ja mietinnän arvoisia ja antoivat myös siihen suuntaan uutta näkökulmaa markkinoinnin osalta.
Markkinointisuunnitelmaa tullaan tulevaisuudessakin hyödyntämään ja sitä pyritään muokkaamaan mahdollisien muutosten mukana.