Sosiaalisen median strategia Pezzie Oy Ltd:lle
Telamo, Jenny (2020)
Telamo, Jenny
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052313165
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052313165
Tiivistelmä
Sosiaalisesta mediasta on tullut digitaalisen liiketoiminnan keskeinen toimija, jonka avulla edistetään markkinoinnin monimuotoisempaa kehitystä sekä kommunikaatiota eri sidosryhmien välillä. Sosiaalisen median strategian avulla luodaan suoraviivainen toimintasuunnitelma määriteltyjen tavoitteiden saavuttamiseksi, jotta toiminta olisi sosiaalisessa mediassa merkittävää yrityksen liiketoiminnan kannalta.
Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona kohdeyritykselle Pezzie Oy Ltd:lle. Opinnäytetyön kokonaisvaltaisena tavoitteena on luoda yksityiskohtainen sosiaalisen median strategia, keskittyen sosiaalisen median markkinoinnin keinoihin 2020-luvulla sekä teoriassa tutkittuihin sosiaalisen median strategiamalleihin.
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää teoriaan viitaten seuraavat tutkimuskysymykset:
Minkälainen on hyvä sosiaalisen median strategia Pezzie Oy:lle? Missä sosiaalisen median kanavissa markkinointia tulisi tehdä? Miten sosiaalisen median strategiaa voi arvioida?
Opinnäytetyön teoriaosuus on jaettu kahteen osaan: sosiaalisen median markkinointiin, joka syventyy käsittelemään sosiaalisen median markkinointia 2020-luvulla. Sosiaalisen median markkinointi 2020-luvussa käydään läpi käytetyimmät sosiaalisen median kanavat, sen hyödyt ja haasteet liiketoiminnan näkökulmasta. Sen lisäksi teoriassa käsitellään vallitsevat trendit ja sosiaalisen median mittausmenetelmät. Teorian toinen osuus pohjautuu käsittelemään sosiaalisen median strategiamalleja, joita tullaan hyödyntämään toimeksianto-osuudessa.
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona, joka on tutkimustyypiltään kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Teoriaosuuden materiaalina hyödynnettiin kirjallisuutta, tieteellisiä artikkeleita sekä internetlähteitä. Tutkimuksen lopputuloksena on luoda selkeä ja yksityiskohtainen sosiaalisen median strategia toimeksiantajalle teorian perusteella.
Pohjadatan puutteen vuoksi on luotu ehdotelma sosiaalisen median strategiasta pohjaten sitä teoriaan ja Pezzie Oy Ltd:n lähtökohtaan.
Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona kohdeyritykselle Pezzie Oy Ltd:lle. Opinnäytetyön kokonaisvaltaisena tavoitteena on luoda yksityiskohtainen sosiaalisen median strategia, keskittyen sosiaalisen median markkinoinnin keinoihin 2020-luvulla sekä teoriassa tutkittuihin sosiaalisen median strategiamalleihin.
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää teoriaan viitaten seuraavat tutkimuskysymykset:
Minkälainen on hyvä sosiaalisen median strategia Pezzie Oy:lle? Missä sosiaalisen median kanavissa markkinointia tulisi tehdä? Miten sosiaalisen median strategiaa voi arvioida?
Opinnäytetyön teoriaosuus on jaettu kahteen osaan: sosiaalisen median markkinointiin, joka syventyy käsittelemään sosiaalisen median markkinointia 2020-luvulla. Sosiaalisen median markkinointi 2020-luvussa käydään läpi käytetyimmät sosiaalisen median kanavat, sen hyödyt ja haasteet liiketoiminnan näkökulmasta. Sen lisäksi teoriassa käsitellään vallitsevat trendit ja sosiaalisen median mittausmenetelmät. Teorian toinen osuus pohjautuu käsittelemään sosiaalisen median strategiamalleja, joita tullaan hyödyntämään toimeksianto-osuudessa.
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona, joka on tutkimustyypiltään kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Teoriaosuuden materiaalina hyödynnettiin kirjallisuutta, tieteellisiä artikkeleita sekä internetlähteitä. Tutkimuksen lopputuloksena on luoda selkeä ja yksityiskohtainen sosiaalisen median strategia toimeksiantajalle teorian perusteella.
Pohjadatan puutteen vuoksi on luotu ehdotelma sosiaalisen median strategiasta pohjaten sitä teoriaan ja Pezzie Oy Ltd:n lähtökohtaan.