En marknadskommunikationsplan för ett industriföretag
Lindholm, Niclas (2020)
Lindholm, Niclas
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012557
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012557
Tiivistelmä
Syftet med detta handlingsbaserade examensarbete är att bygga upp en marknadskommunikationsplan för ett industriföretag. I arbetet undersöks med vilka metoder företaget kan förbättra sin marknadskommunikation. Arbetet kan fungera som en guide för beslutsfattarna i företaget för att hjälpa dem välja de metoder som passar företagets budskap och målgrupp bäst.
Den teoretiska referensramen lyfter fram litteratur om marknadskommunikation och dess delområden. Teorin behandlar centrala marknadskommunikationsmedel, digital marknadskommunikation och hur man planerar marknadskommunikationen i ett företag. Teorin används som stöd för att bygga upp marknadskommunikationsplanen för företaget i fråga.
Som stöd för teorin utfördes en intervju med företagets försäljningschef. Intervjun skapade ramarna för marknadskommunikationsplanen då syftet, målgruppen och budgeten klargjordes. Utifrån detta utfördes en analys av nuläget och konkurrensen, samt vilka kanaler som passar bäst för företaget ändamål.
Resultatet av examensarbetet är en marknadskommunikationsplan för case-företaget vilken beskriver hur företaget kan använda sig av marknadskommunikation för att nå nuvarande och nya kunder. Resultatet visar att marknadskommunikationen i företaget kan förbättras med större insats i sociala medier såsom bland annat LinkedIn och Facebook, utan att glömma vikten med personlig kontakt till kunder, vilken kan uppnås till exempel vid mässor. The purpose of the bachelor’s thesis is to create a marketing communications plan for a case company. The thesis seeks to understand which marketing communications methods are suitable for the company, in order to improve its current marketing communication. The paper can function as a guide to for the company management and help to choose the suitable methods for their target group.
The theoretical part of the thesis is comprised of relevant literature concerning marketing communication and its topics. The literature deals with marketing communications channels, digital marketing communication and information regarding how a company can construct a viable marketing communications plan. The theoretical part is a base for building the marketing communications plan for the case company.
Additional information was collected by interviewing the head of sales of the case company. The interview provided a framework for the marketing communications plan as it established the purpose of marketing communications, the target group and the budget. Based on the interview, an analysis of the current status and the competition was established, as well as the most suitable marketing channels.
The outcome of the thesis is a marketing communications plan that describe how the case company can use marketing communication to reach its current and future customers. The marketing communication in the case company can be improved by greater efforts in social media such as LinkedIn and Facebook, without forgetting the importance of personal contact, which can be achieved by participating in industry exhibitions.
Den teoretiska referensramen lyfter fram litteratur om marknadskommunikation och dess delområden. Teorin behandlar centrala marknadskommunikationsmedel, digital marknadskommunikation och hur man planerar marknadskommunikationen i ett företag. Teorin används som stöd för att bygga upp marknadskommunikationsplanen för företaget i fråga.
Som stöd för teorin utfördes en intervju med företagets försäljningschef. Intervjun skapade ramarna för marknadskommunikationsplanen då syftet, målgruppen och budgeten klargjordes. Utifrån detta utfördes en analys av nuläget och konkurrensen, samt vilka kanaler som passar bäst för företaget ändamål.
Resultatet av examensarbetet är en marknadskommunikationsplan för case-företaget vilken beskriver hur företaget kan använda sig av marknadskommunikation för att nå nuvarande och nya kunder. Resultatet visar att marknadskommunikationen i företaget kan förbättras med större insats i sociala medier såsom bland annat LinkedIn och Facebook, utan att glömma vikten med personlig kontakt till kunder, vilken kan uppnås till exempel vid mässor.
The theoretical part of the thesis is comprised of relevant literature concerning marketing communication and its topics. The literature deals with marketing communications channels, digital marketing communication and information regarding how a company can construct a viable marketing communications plan. The theoretical part is a base for building the marketing communications plan for the case company.
Additional information was collected by interviewing the head of sales of the case company. The interview provided a framework for the marketing communications plan as it established the purpose of marketing communications, the target group and the budget. Based on the interview, an analysis of the current status and the competition was established, as well as the most suitable marketing channels.
The outcome of the thesis is a marketing communications plan that describe how the case company can use marketing communication to reach its current and future customers. The marketing communication in the case company can be improved by greater efforts in social media such as LinkedIn and Facebook, without forgetting the importance of personal contact, which can be achieved by participating in industry exhibitions.