Markkinoinnin kehittäminen Parturi-kampaamo Feels
Viitala, Mona (2019)
Viitala, Mona
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111221002
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111221002
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli kokkolalaisen yrityksen, Parturi-kampaamo Feelsin markkinoinnin kehittäminen. Parturi-kampaamo Feels on yhden ihmisen perustama hiusalan palveluita tarjoava yritys. Yritys on perustettu vuonna 2018. Opinnäytetyöni oli kehittämistehtävä, jossa suunnittelin yritykselle uusia ideoita ja apuvälineitä markkinoinnin suunnittelemiseen ja toteuttamiseen. Markkinoinnin kehittämisen tavoitteena oli yrityksen tunnettuuden lisääminen ja sen myötä asiakasmäärien kasvattaminen.
Opinnäytetyöni sisältää teoreettisen ja empiirisen osuuden. Teoreettisessa osuudessa käsittelen markkinoinnin käsitettä yleisesti, sen tavoitteita ja tehtäviä, markkinoinnin suunnittelun vaiheita ja markkinoinnin kilpailukeinoja. Empiirinen osuus alkaa yrityksen esittelyllä. Tämän jälkeen teen yritykselle SWOT-analyysin ja käsittelen yrityksen kannalta tärkeimmät markkinoinnin kilpailukeinot. Viimeisenä yritykselle tehdään markkinoinnin vuosikello ja sen seurantalomake.
Opinnäytetyöni sisältää teoreettisen ja empiirisen osuuden. Teoreettisessa osuudessa käsittelen markkinoinnin käsitettä yleisesti, sen tavoitteita ja tehtäviä, markkinoinnin suunnittelun vaiheita ja markkinoinnin kilpailukeinoja. Empiirinen osuus alkaa yrityksen esittelyllä. Tämän jälkeen teen yritykselle SWOT-analyysin ja käsittelen yrityksen kannalta tärkeimmät markkinoinnin kilpailukeinot. Viimeisenä yritykselle tehdään markkinoinnin vuosikello ja sen seurantalomake.