Digitaalisen markkinoinnin E-commerce Specialist
Mesiäinen, Alisa (2019)
Mesiäinen, Alisa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019090618219
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019090618219
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu päiväkirjamuotoisena tutkielmana, jossa kuvataan digitaalisen markkinoinnin työtehtäviä ja vastaan tulevia kehityskohtia. Kehityskohtien yhteydessä kirjoittaja pohtii viikoittain ammattiosaamistaan ja sen kehittämistä eri toimintamalleilla.
Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimii oululainen digitaalisen markkinoinnin ja verkkokaupan palveluyhtiö, jossa kirjoittaja työskentelee työnimikkeellä E-commerce Specialist. Opinnäytetyössä kuvataan työn analyysi, työpaikan sidosryhmät ja vuorovaikutus työympäristössä sekä alaan liittyvät ammattikäsitteet.
Työpäivien tapahtumia seurataan päiväkirjamuotoisesti kymmenen viikkoa. Jokaisesta viikosta on koottu viikkoraportti, jossa käydään läpi viikon pääaihe ja siihen liittyvä kehitys sekä lähteisiin pohjattu tutkinta aiheesta.
Työn pohdinnassa käydään läpi kirjoittajan ammattimaista kehitystä päiväkirjaseurannan ajalta. Pohditaan toimintamalleja, ongelmien ratkaisuja sekä päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön hyötyjä ja tulevaisuuden työskentelyyn vietäviä oppeja. This is a diary-based thesis and it describes the digital marketing tasks and upcoming development points. The thesis is commissioned by a digital marketing and e-commerce service company based in Oulu, where the author works under the title of E-commerce Specialist. The thesis describes work analysis, company’s stakeholders and interactions in the work environment as well as professional concepts related to the field.
Events of workdays are written in diary form for ten weeks period. A weekly report is compiled of each week, reviewing the main topic of the week and related developments as well as sourcebased study of the topic. Reflection on the thesis explores the author’s professional development over the course of the diary writings.
Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimii oululainen digitaalisen markkinoinnin ja verkkokaupan palveluyhtiö, jossa kirjoittaja työskentelee työnimikkeellä E-commerce Specialist. Opinnäytetyössä kuvataan työn analyysi, työpaikan sidosryhmät ja vuorovaikutus työympäristössä sekä alaan liittyvät ammattikäsitteet.
Työpäivien tapahtumia seurataan päiväkirjamuotoisesti kymmenen viikkoa. Jokaisesta viikosta on koottu viikkoraportti, jossa käydään läpi viikon pääaihe ja siihen liittyvä kehitys sekä lähteisiin pohjattu tutkinta aiheesta.
Työn pohdinnassa käydään läpi kirjoittajan ammattimaista kehitystä päiväkirjaseurannan ajalta. Pohditaan toimintamalleja, ongelmien ratkaisuja sekä päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön hyötyjä ja tulevaisuuden työskentelyyn vietäviä oppeja.
Events of workdays are written in diary form for ten weeks period. A weekly report is compiled of each week, reviewing the main topic of the week and related developments as well as sourcebased study of the topic. Reflection on the thesis explores the author’s professional development over the course of the diary writings.