IT-asiantuntijana teleoperaattorilla
Laitinen, Mikko (2019)
Laitinen, Mikko
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913169
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052913169
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä pidän kirjaa 10 viikon ajan työstäni It-asiantuntijana teleoperaattorin palveluksessa. Opinnäytetyö tehdään kirjoittaen päiväkirjamerkintöjä jokaiseilta työpäivältä seurantajakson aikana. Jokaiselle päivälle asetan itselleni tavoitteet ja päivän päätteeksi käyn läpi työpäivän kulun. Viikoittain teen yhteenvedon kuluneesta työviikosta ja raportoin sen opinnäytetyöhöni. Viikkoraportissa kerron millaisia haasteita olen viikon aikana kohdannut ja mitä olen oppinut.
Työpäiväni It-asiantuntijana koostuu asiakkaista, jotka tulevat luokseni ajanvarauksella. Asiakas kertoo mikä hänen ongelmansa on ja pyrin löytämään asiakkaalle ratkaisun ongelmaansa.
Työympäristöni on teleoperaattorin myymälä, joka sijaitsee kauppakeskuksessa. Oma työpisteeni on pieni toimisto myymälän takaosassa. Työtoimistoni kaleusteina on työtuoli, työpöytä ja sohva asiakkaita varten. Seurantajakso on aloitettu 18.2.2019 ja se saatiin päätökseen 6.5.2019.
Seurantajakson aikana opin paljon uutta mm. Office 365 -ohjelmistosta, sähköpostintarjoajista ja laitteista. Tietämykseni karttui asiakkaiden laitekannasta sekä siitä, miten asiakkaat laitteita käyttävät. Yleisimmät teemat viikoittain olivat Windows 10 -päivitysten aiheuttamat ongelmat asiakkaiden kannettaville tietokoneille, sähköpostiongelmat sekä haittaohjelmat laitteilla. Tein seurantajaksolla myös asiakaskäynnin asiakkaan kotiin. Tästä on paljon hyötyä tulevaisuudessa, koska tulevaisuudessa asiakaskäynnit kuuluvat enenevissä määrin päivittäiseen työhöni.
Työpäiväni It-asiantuntijana koostuu asiakkaista, jotka tulevat luokseni ajanvarauksella. Asiakas kertoo mikä hänen ongelmansa on ja pyrin löytämään asiakkaalle ratkaisun ongelmaansa.
Työympäristöni on teleoperaattorin myymälä, joka sijaitsee kauppakeskuksessa. Oma työpisteeni on pieni toimisto myymälän takaosassa. Työtoimistoni kaleusteina on työtuoli, työpöytä ja sohva asiakkaita varten. Seurantajakso on aloitettu 18.2.2019 ja se saatiin päätökseen 6.5.2019.
Seurantajakson aikana opin paljon uutta mm. Office 365 -ohjelmistosta, sähköpostintarjoajista ja laitteista. Tietämykseni karttui asiakkaiden laitekannasta sekä siitä, miten asiakkaat laitteita käyttävät. Yleisimmät teemat viikoittain olivat Windows 10 -päivitysten aiheuttamat ongelmat asiakkaiden kannettaville tietokoneille, sähköpostiongelmat sekä haittaohjelmat laitteilla. Tein seurantajaksolla myös asiakaskäynnin asiakkaan kotiin. Tästä on paljon hyötyä tulevaisuudessa, koska tulevaisuudessa asiakaskäynnit kuuluvat enenevissä määrin päivittäiseen työhöni.