Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma: CASE Urheilukauppa.eu
Karppinen, Olli (2019)
Karppinen, Olli
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052111016
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052111016
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa toimeksiantaja Urheilukauppa.eu:lle käytännönläheinen digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Suunnitelma keskittyi yrityksen käytössä oleviin markkinointikanaviin, jotka ovat yrityksen verkkokauppa, Facebook, Instagram, sähköposti sekä Google. Suunnitelman tavoitteena on kasvattaa yrityksen tunnettuutta, joka ilmenee lopulta myynnin kasvuna.
Tutkimusosio suoritettiin laadullisen ja määrällisen tutkimuksen menetelmin hyödyntäen kohdeyrityksen Google Analytics-tilistä saatuja tietoja sekä käyttäen benchmarkingia eli havainnoimalla ja vertailemalla yrityksen ja sen kilpailijoiden digitaalisia markkinointikanavia ja aktiivisuutta niissä. Lisäksi haastateltiin kohdeyrityksen yrittäjää.
Opinnäytetyön lopputuloksena laadittiin digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, joka sisältää kehitystoimenpiteitä sekä aikataulun ja budjetin. Työssä saatiin myös selville, mikä on yrityksen digitaalisen markkinoinnin nykyinen tilanne suhteessa kilpailijoihin. Lisäksi yrittäjä voi syventää digitaalisen markkinoinnin osaamistaan tämän työn avulla.
Tutkimusosio suoritettiin laadullisen ja määrällisen tutkimuksen menetelmin hyödyntäen kohdeyrityksen Google Analytics-tilistä saatuja tietoja sekä käyttäen benchmarkingia eli havainnoimalla ja vertailemalla yrityksen ja sen kilpailijoiden digitaalisia markkinointikanavia ja aktiivisuutta niissä. Lisäksi haastateltiin kohdeyrityksen yrittäjää.
Opinnäytetyön lopputuloksena laadittiin digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, joka sisältää kehitystoimenpiteitä sekä aikataulun ja budjetin. Työssä saatiin myös selville, mikä on yrityksen digitaalisen markkinoinnin nykyinen tilanne suhteessa kilpailijoihin. Lisäksi yrittäjä voi syventää digitaalisen markkinoinnin osaamistaan tämän työn avulla.