Service Camin käyttöönotto Volkswagen Center Espoossa
Halonen, Tatu (2019)
Halonen, Tatu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088338
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905088338
Tiivistelmä
Tämän työn tavoitteena on tarkastella Service Cam -sovelluksen käyttöönottoa Volkswagen Center Espoossa osana määräaikaishuoltojen lisätöiden myyntiä. Työssä pohditaan asiakastyytyväisyyden merkitystä, esitellään itse sovellus ja sen käyttö sekä tarkastellaan sovelluksen hyötyjä. Lisäksi työssä kuvataan sovelluksen käyttöönottoa ja arvioidaan sen onnistumista.
Service Cam on digitaalinen sovellus, jonka tarkoituksena on luoda uudenlainen tapa viestiä määräaikaishuoltojen lisätöistä. Sovelluksen tavoitteena on nopeuttaa viestintää asiakkaan suuntaan, tehdä korjaamon toimintaa läpinäkyvämmäksi, helpottaa lisätöiden myyntiä vähentämällä hallityönjohtajien työtaakkaa ja tehostaa korjaamon toimintaa.
Käyttöönottoa kokeiltiin kolmella huoltomekaanikolla. Tavoitteena oli lähettää kolme lisätyökyselyä päivässä. Tavoitteista kuitenkin jäätiin huomattavasti, koska töitä vastaanottavien huoltoneuvojien piti muistaa kysyä lupa ja manuaalisesti lisätä työmääräyksiin suostumusrivi sovelluksen käyttöä varten. Lisäksi työt, joihin lupa muistettiin kysyä, menivät useasti mekaanikoille, jotka eivät käyttäneet sovellusta.
Service Cam on sovelluksena helppo- ja nopeakäyttöinen. Jotta sovellusta voidaan hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti, tarvitaan jokaiselle huoltomekaanikolle laite sen käyttöä varten. Lisäksi työmääräimiin pitää saada automaattinen suostumusrivi, jotta huoltoneuvoja muistaa kysyä luvan sovelluksen käyttämiseksi.
Vaikka käyttöönotossa jäätiin tavoitteista eikä Service Camia onnistuttu tällä aikamääreellä saamaan täysipäiväiseen käyttöön, saatiin kartoitettua sen käytön edellytykset ja ongelmakohdat, kun sovellus otetaan käyttöön uuden toiminnanohjausjärjestelmän myötä.
Service Cam on digitaalinen sovellus, jonka tarkoituksena on luoda uudenlainen tapa viestiä määräaikaishuoltojen lisätöistä. Sovelluksen tavoitteena on nopeuttaa viestintää asiakkaan suuntaan, tehdä korjaamon toimintaa läpinäkyvämmäksi, helpottaa lisätöiden myyntiä vähentämällä hallityönjohtajien työtaakkaa ja tehostaa korjaamon toimintaa.
Käyttöönottoa kokeiltiin kolmella huoltomekaanikolla. Tavoitteena oli lähettää kolme lisätyökyselyä päivässä. Tavoitteista kuitenkin jäätiin huomattavasti, koska töitä vastaanottavien huoltoneuvojien piti muistaa kysyä lupa ja manuaalisesti lisätä työmääräyksiin suostumusrivi sovelluksen käyttöä varten. Lisäksi työt, joihin lupa muistettiin kysyä, menivät useasti mekaanikoille, jotka eivät käyttäneet sovellusta.
Service Cam on sovelluksena helppo- ja nopeakäyttöinen. Jotta sovellusta voidaan hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti, tarvitaan jokaiselle huoltomekaanikolle laite sen käyttöä varten. Lisäksi työmääräimiin pitää saada automaattinen suostumusrivi, jotta huoltoneuvoja muistaa kysyä luvan sovelluksen käyttämiseksi.
Vaikka käyttöönotossa jäätiin tavoitteista eikä Service Camia onnistuttu tällä aikamääreellä saamaan täysipäiväiseen käyttöön, saatiin kartoitettua sen käytön edellytykset ja ongelmakohdat, kun sovellus otetaan käyttöön uuden toiminnanohjausjärjestelmän myötä.