Digitarina-projekti : Digitaalisen tarinankerronan soveltuvuuden kokeileminen Euran nuorten työpajatoiminnassa
Issakoff, Marika (2019)
Issakoff, Marika
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904205618
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904205618
Tiivistelmä
Euran nuorten työpajalla toteutettiin digitaalinen tarinankerronta -työpaja. Työskentelyyn osallistuivat seitsemän Euran nuortentyöpajan nuorta ja yksi Euran etsivän nuorisotyön asiakas.
Digitarina -projektin tavoitteena oli monipuolistaa Euran nuorten työpajan toimintaa ja selvittää soveltuuko digitaalinen tarinankerronta menetelmänä nuorten työpajatoimintaan sekä kuinka nuoret suhtautuvat digitarinoiden tekemiseen.
Digitaalisen tarinankerronnan työpaja toteutettiin loppuvuodesta 2018, jonka aikana nuoret saivat toteuttaa yksilöllisen omiin merkityksellisiin elämänkokemuksiin perustuvan videon.
Digitarina -projekti eteni suunnitelmallisesti. Projektin aikana havaittiin, että aikaa olisi tarvittu suunniteltua enemmän. Nuorten tekemiä digitarinoita valmistui kaksi kappaletta. Nuorten mielestä työskentely oli kivaa ja mielenkiintoista, vaikka aihe oli joidenkin mielestä liian haastava tai vaikea.
Digitaalinen tarinankerronta osoittautui hyväksi menetelmäksi nuorten työpajatoimintaan. Nuorten työpajatoiminnassa digitaalista tarinankerrontaa voi soveltaa moniin eri tarkoituksiin, kuten työhaastattelun harjoitteluun.
Digitarina -projektin tavoitteena oli monipuolistaa Euran nuorten työpajan toimintaa ja selvittää soveltuuko digitaalinen tarinankerronta menetelmänä nuorten työpajatoimintaan sekä kuinka nuoret suhtautuvat digitarinoiden tekemiseen.
Digitaalisen tarinankerronnan työpaja toteutettiin loppuvuodesta 2018, jonka aikana nuoret saivat toteuttaa yksilöllisen omiin merkityksellisiin elämänkokemuksiin perustuvan videon.
Digitarina -projekti eteni suunnitelmallisesti. Projektin aikana havaittiin, että aikaa olisi tarvittu suunniteltua enemmän. Nuorten tekemiä digitarinoita valmistui kaksi kappaletta. Nuorten mielestä työskentely oli kivaa ja mielenkiintoista, vaikka aihe oli joidenkin mielestä liian haastava tai vaikea.
Digitaalinen tarinankerronta osoittautui hyväksi menetelmäksi nuorten työpajatoimintaan. Nuorten työpajatoiminnassa digitaalista tarinankerrontaa voi soveltaa moniin eri tarkoituksiin, kuten työhaastattelun harjoitteluun.