Markkinointitutkimus Ilostu Oy
Yrjänheikki, Tuomas (2019)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901241546
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901241546
Tiivistelmä
Jokaisen yrityksen tulisi liiketoimintansa tehostamiseksi laatia markkinointitutkimuksia. Näiden avulla yrityksen on mahdollista kerryttää suoraan tietoa asiakkailtaan esimerkiksi siitä, mitä nämä ovat mieltä yrityksen tällä hetkellä tarjoamista palveluista tai tuotteista. Ollaanko niihin tyytyväisiä jo vai tuleeko niitä kehittää voimakkaasti?
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi kohdeyrityksen, ei-sairaanhoidollisia kotihoidon tukipalveluja tarjoavan Ilostu Oy:n, toimialaa, sen tulevaisuutta ja sitä kuinka yritys suorittaa markkinoinnillisia toimenpiteitään tällä hetkellä. Osalla tästä materiaalista pyritään myös selventämään ilmiöitä tutkimuskysymysten taustalla.
Varsinaisessa tutkimusosiossa pyritään vastaamaan kolmeen tutkimuksen kohteena olleeseen pääkysymykseen. Kysymyksillä haluttiin selvittää vastaajien ennakkoon omaavia mielikuvia kotihoidon tukipalveluista, sitä, mitkä palvelut koetaan tärkeiksi ja paljonko niistä ollaan hankittaessa valmiita maksamaan?
Työtä varten laatimaani yhdentoista kysymyksen kyselyyn saatiin kerättyä 69 kappaletta vastauksia, joiden pohjalta päätelmät tutkimusongelmiin on tehty.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi kohdeyrityksen, ei-sairaanhoidollisia kotihoidon tukipalveluja tarjoavan Ilostu Oy:n, toimialaa, sen tulevaisuutta ja sitä kuinka yritys suorittaa markkinoinnillisia toimenpiteitään tällä hetkellä. Osalla tästä materiaalista pyritään myös selventämään ilmiöitä tutkimuskysymysten taustalla.
Varsinaisessa tutkimusosiossa pyritään vastaamaan kolmeen tutkimuksen kohteena olleeseen pääkysymykseen. Kysymyksillä haluttiin selvittää vastaajien ennakkoon omaavia mielikuvia kotihoidon tukipalveluista, sitä, mitkä palvelut koetaan tärkeiksi ja paljonko niistä ollaan hankittaessa valmiita maksamaan?
Työtä varten laatimaani yhdentoista kysymyksen kyselyyn saatiin kerättyä 69 kappaletta vastauksia, joiden pohjalta päätelmät tutkimusongelmiin on tehty.