Osakeyhtiön toimialamuutos, asiakashankinta ja markkinoiti
Piela, Erica (2019)
Piela, Erica
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901211445
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201901211445
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aihe on toimeksianto Geojuridia Oy:ltä. Opinnäytetyössä on esitetty mitä vaihtoehtoja Geojuridia Oy:llä on toimintansa uudelleen käynnistämiseksi ja annettu toimintaohjeet yrityksen markkinointia ja asiakashankintaa varten.
Yritystoiminnan uudelleen käynnistäminen vaatii yritykseltä suuria muutoksia. Tämän pohjaksi haluttiin mahdollisimman tarkka teoreettinen kuva yrityksen mahdollisista keinoista yritystoiminnan uudelleen käynnistämiseksi.
Opinnäytetyöni koostuu johdannosta sekä jokaisen aihealueen teoriapohjaisesta käsittelystä sekä pohdinnasta aihealueen merkityksestä yritykselle. Osakeyhtiötä koskeva osuus keskittyy teoriaan. Teoriassa käsittelen osakeyhtiön, toimialan ja aputoiminimen laillista puolta, sekä siihen liittyviä velvoitteita ja säädöksiä. Teoria tukee myös työni toiminnallista osaa, eli liiketoiminnan uudelleen käynnistämistä.
Markkinointia ja asiakashankintaa koskevat toimintaohjeet haluttiin kattavan ne alueet, jotka ovat yrityksen tulevan liiketoiminnan ja alueellisen sijainnin kannalta olennaiset. Markkinoinnin osa-alueista haluttiin konkreettisia esimerkkejä kuten markkinointi suunnitelma ja markkinoinnin vuosikello.
Opinnäytetyöni rakenne on suunniteltu etenemään sen mukaisesti, mitkä vaiheet ovat toimeksiantajayritykselläni edessä yritystoiminnan uudelleen käynnistyksessä. Opinnäytetyöni on suunniteltu niin, että sitä lukeva henkilö pystyy myös itsenäisesti toimimaan sen mukaisesti.
Yritystoiminnan uudelleen käynnistäminen vaatii yritykseltä suuria muutoksia. Tämän pohjaksi haluttiin mahdollisimman tarkka teoreettinen kuva yrityksen mahdollisista keinoista yritystoiminnan uudelleen käynnistämiseksi.
Opinnäytetyöni koostuu johdannosta sekä jokaisen aihealueen teoriapohjaisesta käsittelystä sekä pohdinnasta aihealueen merkityksestä yritykselle. Osakeyhtiötä koskeva osuus keskittyy teoriaan. Teoriassa käsittelen osakeyhtiön, toimialan ja aputoiminimen laillista puolta, sekä siihen liittyviä velvoitteita ja säädöksiä. Teoria tukee myös työni toiminnallista osaa, eli liiketoiminnan uudelleen käynnistämistä.
Markkinointia ja asiakashankintaa koskevat toimintaohjeet haluttiin kattavan ne alueet, jotka ovat yrityksen tulevan liiketoiminnan ja alueellisen sijainnin kannalta olennaiset. Markkinoinnin osa-alueista haluttiin konkreettisia esimerkkejä kuten markkinointi suunnitelma ja markkinoinnin vuosikello.
Opinnäytetyöni rakenne on suunniteltu etenemään sen mukaisesti, mitkä vaiheet ovat toimeksiantajayritykselläni edessä yritystoiminnan uudelleen käynnistyksessä. Opinnäytetyöni on suunniteltu niin, että sitä lukeva henkilö pystyy myös itsenäisesti toimimaan sen mukaisesti.