3D-objektin teksturointi Blenderissä ja Unreal Engine 4:ssä
Talvipuro, Krista (2018)
Talvipuro, Krista
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121822296
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121822296
Tiivistelmä
Tavoitteenani oli kirjoittaa selkeä ja tyhjentävä kokonaisuus 3D-objektin teksturoinnista ja miten se tapahtuu. Kirjoitinkin prosessia kuvaavan tutkielman saavuttaakseni itseäni ja muita hyödyttävän kokonaisuuden.
Sovelsin kirjoituksessani erilaisia alan kirjallisuutta sekä molempien ohjelmien, Blenderin ja Unreal Engine 4:n, virallisia verkkosivuja. Sen lisäksi hyödynsin tutkielmaa kirjoittaessa omia kokemuksiani. Opinäytetyössä on myös käytetty alan ammattilaisen haastattelua.
Lopputuloksena oli itselleni ja muille aiheesta kiinnostuneille eheä tutkielmakokonaisuus 3D-objektien teksturoinnista. Mistä 3D-objektin laadukkaat tekstuurit koostuvat ja kuinka niitä tehdään.
Sovelsin kirjoituksessani erilaisia alan kirjallisuutta sekä molempien ohjelmien, Blenderin ja Unreal Engine 4:n, virallisia verkkosivuja. Sen lisäksi hyödynsin tutkielmaa kirjoittaessa omia kokemuksiani. Opinäytetyössä on myös käytetty alan ammattilaisen haastattelua.
Lopputuloksena oli itselleni ja muille aiheesta kiinnostuneille eheä tutkielmakokonaisuus 3D-objektien teksturoinnista. Mistä 3D-objektin laadukkaat tekstuurit koostuvat ja kuinka niitä tehdään.