Digitaalisen markkinointikampanjan toteutus ja analysointi kolmessa eri kanavassa : Case - ManpowerGroup
Nikkonen, Jonas (2018)
Nikkonen, Jonas
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120926
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121120926
Tiivistelmä
Digitaalisen markkinoinnin avulla yritysten on madollista tehostaa markkinointikampanjoitaan sekä mitata niistä saatuja tuloksia. Tässä työssä tulen tutkimaan, mikä ManpowerGroupin suosimasta kolmesta kanavasta (Facebook, LinkedIn ja natiivimainonta) on sille tehokkain uusien potentiaalisten asiakkaiden hankkimista varten.
Työssäni tulen käsittelemään teoriaa Inbound-markkinoinnista sekä digitaalisen markkinointikampanjan luomisesta ja lopuksi tulen vertaamaan niissä käytyjen kampanjoiden tuloksia. Sen lisäksi että selvitän mikä kanavista toimii yritykselle parhaiten uusien potentiaalisten asiakkaiden hankkimiseen, tulen myös haastattelemaan näiden kanavien asiantuntijoita, ja vastausten perusteella pyrin selvittämään, miten kanavia tulisi hyödyntää jatkossa parhaalla mahdollisella tavalla.
Tutkimuksen lopputuloksesta voi päätellä, että Facebook on ManpowerGroupille tehokkain kanava liidien hankkimiseen. Haastattelujen perusteella voi myös päätellä, että jokaiselle kanavalle on jatkossa myös käyttöä, mutta ei välttämättä samaan tarkoitukseen.
Työssäni tulen käsittelemään teoriaa Inbound-markkinoinnista sekä digitaalisen markkinointikampanjan luomisesta ja lopuksi tulen vertaamaan niissä käytyjen kampanjoiden tuloksia. Sen lisäksi että selvitän mikä kanavista toimii yritykselle parhaiten uusien potentiaalisten asiakkaiden hankkimiseen, tulen myös haastattelemaan näiden kanavien asiantuntijoita, ja vastausten perusteella pyrin selvittämään, miten kanavia tulisi hyödyntää jatkossa parhaalla mahdollisella tavalla.
Tutkimuksen lopputuloksesta voi päätellä, että Facebook on ManpowerGroupille tehokkain kanava liidien hankkimiseen. Haastattelujen perusteella voi myös päätellä, että jokaiselle kanavalle on jatkossa myös käyttöä, mutta ei välttämättä samaan tarkoitukseen.