Jyväskylän Koulutuskeskuksen 40-vuotisjuhlaseminaarin visuaalisen ilmeen suunnittelu
Sarasma, Antti (2018)
Sarasma, Antti
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718413
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718413
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella Jyväskylän Koulutuskeskuksen 40-vuotisjuhlaseminaarille visuaalinen ilme. Tavoitteena oli tuottaa suunnitellun visuaalisen ilmeen pohjalta tapahtuman markkinoinnissa käytettävää materiaalia eri viestintäkanaviin.
Jyväskylän Koulutuskeskus on koulutusta ja koulutuspalveluita tarjoava suomalainen yritys, joka on perustettu vuonna 1978. JKK:n palvelutarjoomaan kuuluvat esimerkiksi työyhteisöjen kehittäminen, työyhteisökohtaiset työnohjaus- ja konsultaatiopalvelut, avoin kurssitoiminta sekä julkaisutoiminta. 40-vuotisjuhlaseminaari on yrityksen pitkää taivalta juhlistava yksipäiväinen tapahtuma, joka koostuu eri puhujien esityksistä, päivän aiheita käsittelevästä yhteiskeskustelusta sekä vapaamuotoisesta cocktail-tilaisuudesta.
Visuaalinen ilme, tai visuaalinen identiteetti, on yrityksen tai tuotteen näkyvä osa, joka sisältää kaiken mitä yritys tai tuote viestii näkyvästi eri kanavissa. Visuaalisen suunnittelun keskeisiä elementtejä ovat tunnusvärit, typografia sekä muut toistuvat peruselementit, kuten logot ja niiden keskinäinen yhdistely ja sommittelu. Suunniteltaessa visuaalista ilmettä, tavoitteena on näitä elementtejä toistuvasti ja johdonmukaisesti käyttäen luoda yhtenäinen, erottuva ja mieleenpainuva kuva yrityksestä tai tuotteesta.
Tapahtumalle suunniteltu visuaalinen ilme pohjautuu JKK:n neljään tunnusväriin, maisemikuviin pilvisestä taivaasta sekä Adoben ohjelmilla luotuihin graafisiin elementteihin. Se sisältää painotuotteina toteutetun kutsu- ja ohjelmakortin, Metro-lehdessä julkaistun printtimainoksen, digitaalisen tapahtumaesitteen ja kiitoskirjeen sekä grafiikkaa ja tekstejä sosiaalisen median kanaviin.
Suunniteltu visuaalinen ilme on erottuva ja yhtenäinen kokonaisuus, joka vastasi toimeksiantajan toiveita. Kaikki materiaalit valmistuivat aikataulun mukaisesti ja niitä käytettiin tapahtuman markkinoinnissa.
Jyväskylän Koulutuskeskus on koulutusta ja koulutuspalveluita tarjoava suomalainen yritys, joka on perustettu vuonna 1978. JKK:n palvelutarjoomaan kuuluvat esimerkiksi työyhteisöjen kehittäminen, työyhteisökohtaiset työnohjaus- ja konsultaatiopalvelut, avoin kurssitoiminta sekä julkaisutoiminta. 40-vuotisjuhlaseminaari on yrityksen pitkää taivalta juhlistava yksipäiväinen tapahtuma, joka koostuu eri puhujien esityksistä, päivän aiheita käsittelevästä yhteiskeskustelusta sekä vapaamuotoisesta cocktail-tilaisuudesta.
Visuaalinen ilme, tai visuaalinen identiteetti, on yrityksen tai tuotteen näkyvä osa, joka sisältää kaiken mitä yritys tai tuote viestii näkyvästi eri kanavissa. Visuaalisen suunnittelun keskeisiä elementtejä ovat tunnusvärit, typografia sekä muut toistuvat peruselementit, kuten logot ja niiden keskinäinen yhdistely ja sommittelu. Suunniteltaessa visuaalista ilmettä, tavoitteena on näitä elementtejä toistuvasti ja johdonmukaisesti käyttäen luoda yhtenäinen, erottuva ja mieleenpainuva kuva yrityksestä tai tuotteesta.
Tapahtumalle suunniteltu visuaalinen ilme pohjautuu JKK:n neljään tunnusväriin, maisemikuviin pilvisestä taivaasta sekä Adoben ohjelmilla luotuihin graafisiin elementteihin. Se sisältää painotuotteina toteutetun kutsu- ja ohjelmakortin, Metro-lehdessä julkaistun printtimainoksen, digitaalisen tapahtumaesitteen ja kiitoskirjeen sekä grafiikkaa ja tekstejä sosiaalisen median kanaviin.
Suunniteltu visuaalinen ilme on erottuva ja yhtenäinen kokonaisuus, joka vastasi toimeksiantajan toiveita. Kaikki materiaalit valmistuivat aikataulun mukaisesti ja niitä käytettiin tapahtuman markkinoinnissa.