Kati Gers Design : Brändin rakentaminen yritykselle
Gers, Kati (2018)
Gers, Kati
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618255
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618255
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on brändin rakentaminen tulevalle yritykselle ja sen lippulaivatuotteeksi tarkoitetun mukin suunnitteleminen. Brändin rakentaminen vie vuosia, mutta työn tavoitteena on luoda suuntaviivat tulevalle yritykselle ja sen brändille. Työhön sisältyi liikeidean ja tuotteiden tarkastelua, markkinoiden ja tuotteiden havainnointia sekä asiakasryhmien, palveluprosessin ja mukin suunnitteluprosessin kuvaamista.
Opinnäytetössä hyödynnettiin Hämeen ammattikorkeakoulussa suoritettuja opintoja lasi- ja keramiikkamuotoilussa, sivuaineopintoja Startup Business Schoolissa sekä digitaalisen suunnittelun ja pinnan opintojaksoilla.
Brändin rakentamiseen perehdyttiin kirjallisen ja digitaalisen aineiston avulla, josta saatiin taustatietoa aiheesta. Yrityksen toimitilat ja kivijalkamyymälä tulevat sijoittumaan Fiskarsin kylään, joten markkina-analyysi keskittyy havainnoimaan paikallisia yrityksiä.
Työn tuloksena syntyivät suunnitelmat Kati Gers Design brändistä ja sen lippulaivatuotteeksi aiotusta korvallisesta mukista. Opinnäytetyöprosessista muotoutui käsitys tulevan yrityksen brändistä, ja työ toimii yrityksen brändin rakentamisen lähtökohtana.
Opinnäytetössä hyödynnettiin Hämeen ammattikorkeakoulussa suoritettuja opintoja lasi- ja keramiikkamuotoilussa, sivuaineopintoja Startup Business Schoolissa sekä digitaalisen suunnittelun ja pinnan opintojaksoilla.
Brändin rakentamiseen perehdyttiin kirjallisen ja digitaalisen aineiston avulla, josta saatiin taustatietoa aiheesta. Yrityksen toimitilat ja kivijalkamyymälä tulevat sijoittumaan Fiskarsin kylään, joten markkina-analyysi keskittyy havainnoimaan paikallisia yrityksiä.
Työn tuloksena syntyivät suunnitelmat Kati Gers Design brändistä ja sen lippulaivatuotteeksi aiotusta korvallisesta mukista. Opinnäytetyöprosessista muotoutui käsitys tulevan yrityksen brändistä, ja työ toimii yrityksen brändin rakentamisen lähtökohtana.