Digital Content Marketing
Suutari, Eveliina (2018)
Suutari, Eveliina
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618200
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618200
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty asianajotoimistolle nimeltä TRUST. Yritys toimii lähinnä Suomessa, mutta palvelee myös kansainvälisiä asiakkaita. Heidän tavoitteenaan on parantaa digitaalista sisältömarkkinointiaan. Tutkimuksen tavoitteena on kartoittaa ja löytää sisältömarkkinoinnin keinoja, joilla yritys tavoittaisi uusia asiakkaita sosiaalisessa mediassa tehokkaasti ja edullisesti. Sen lisäksi tutkitaan keinoja, joilla TRUST voisi kasvattaa brändiään asiantuntija yrityksenä ja kasvattaa asiakkaidensa luottamusta yritykseen. Tutkimus auttaa löytämään TRUSTille oikeita asiakassegmenttejä ja kehityskeinoja.
Aluksi käydään läpi mitä digitaalinen markkinointi nykyään tarkoittaa ja kuinka se on vaikuttanut perinteisempiin markkinointi tapoihin. Ennen markkinointi oli rajatumpaa ja uusien asiakkaiden tavoittamiseen oli vähemmän keinoja. Nykyään internet mahdollistaa oikeiden asiakkaiden tavoittamisen huomattavasti helpommin.
Ensin suoritetaan tilanneanalyysi, jossa käydään läpi parhaita keinoja selvittää yrityksen vahvuudet ja heikkoudet. Suosituksena on käyttää mm. SWOT- ja PESTLE analyysiä. Toinen askel on selvittää asiakas segmentit, persoonat ja asiakaspolku. Näiden perusteella yrityksen sisältömarkkinoinnin tyyli ja kanavat voidaan suunnitella ja optimoida. Teksti käy läpi muitakin tapoja houkutella uusia asiakkaita.
Yrityksellä on paljon parannettavaa digitaalisen sisältömarkkinoinnin suhteen. Sen täytyy löytää asiakaspersoonat ja segmentit, joilla kommunikointi voidaan suunnitella tarkemmin. Sisältömarkkinoinnin uudet keinot täytyy osata, jotta pärjää uusia kilpailijoita vastaan.
Aluksi käydään läpi mitä digitaalinen markkinointi nykyään tarkoittaa ja kuinka se on vaikuttanut perinteisempiin markkinointi tapoihin. Ennen markkinointi oli rajatumpaa ja uusien asiakkaiden tavoittamiseen oli vähemmän keinoja. Nykyään internet mahdollistaa oikeiden asiakkaiden tavoittamisen huomattavasti helpommin.
Ensin suoritetaan tilanneanalyysi, jossa käydään läpi parhaita keinoja selvittää yrityksen vahvuudet ja heikkoudet. Suosituksena on käyttää mm. SWOT- ja PESTLE analyysiä. Toinen askel on selvittää asiakas segmentit, persoonat ja asiakaspolku. Näiden perusteella yrityksen sisältömarkkinoinnin tyyli ja kanavat voidaan suunnitella ja optimoida. Teksti käy läpi muitakin tapoja houkutella uusia asiakkaita.
Yrityksellä on paljon parannettavaa digitaalisen sisältömarkkinoinnin suhteen. Sen täytyy löytää asiakaspersoonat ja segmentit, joilla kommunikointi voidaan suunnitella tarkemmin. Sisältömarkkinoinnin uudet keinot täytyy osata, jotta pärjää uusia kilpailijoita vastaan.