Henkilöbrändäys
Ahtonen, Jonna (2018)
Ahtonen, Jonna
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018102716290
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018102716290
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan henkilöbrändäystä. Työn keskeinen tavoite on ymmärtää
henkilöbrändäystä ilmiönä ja hahmottaa, mitä henkilöbrändäyksen luominen sisältää. Työssä perehdytään henkilöbrändäykseen ja henkilöbrändin suunnitelmalliseen luomiseen, johon kuuluvat sisältöstrategia, sosiaalinen media sekä tarinankerronta. Työssä tarkastellaan henkilöbrändejä yritystoiminnassa ja mitä henkilöbrändäyksessä tulisi välttää.
Aihetta tutkitaan laadullisella tutkimusmenetelmällä. Aineistona on käytetty alan kirjallisuutta, haastatteluita, podcast-haastatteluita sekä opinnäytetöitä. Esitettyjä aiheita analysoidaan esimerkein. Opinnäytetyö on tietopaketti lukijoille, jotka ovat kiinnostuneet henkilöbrändäyksen perusasioista tai itsensä brändäyksestä.
Henkilöbrändäyksen perustietoja voi kuka tahansa käyttää työkaluna omassa toiminnassaan ja hyödyntää niitä uransa alussa jo opiskeluiden aikana. Henkilöbrändin avulla yksityishenkilöt voivat luoda positiivista mielikuvaa työntekijänä ja ponnistaa brändin avulla työelämään. Hyvin toteutettu brändäys voi auttaa erottumaan joukosta.
henkilöbrändäystä ilmiönä ja hahmottaa, mitä henkilöbrändäyksen luominen sisältää. Työssä perehdytään henkilöbrändäykseen ja henkilöbrändin suunnitelmalliseen luomiseen, johon kuuluvat sisältöstrategia, sosiaalinen media sekä tarinankerronta. Työssä tarkastellaan henkilöbrändejä yritystoiminnassa ja mitä henkilöbrändäyksessä tulisi välttää.
Aihetta tutkitaan laadullisella tutkimusmenetelmällä. Aineistona on käytetty alan kirjallisuutta, haastatteluita, podcast-haastatteluita sekä opinnäytetöitä. Esitettyjä aiheita analysoidaan esimerkein. Opinnäytetyö on tietopaketti lukijoille, jotka ovat kiinnostuneet henkilöbrändäyksen perusasioista tai itsensä brändäyksestä.
Henkilöbrändäyksen perustietoja voi kuka tahansa käyttää työkaluna omassa toiminnassaan ja hyödyntää niitä uransa alussa jo opiskeluiden aikana. Henkilöbrändin avulla yksityishenkilöt voivat luoda positiivista mielikuvaa työntekijänä ja ponnistaa brändin avulla työelämään. Hyvin toteutettu brändäys voi auttaa erottumaan joukosta.