Peliprototyypin kehitys Unity-pelimoottorilla
Lehesvuori, Antti (2018)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018100815790
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018100815790
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli lähestyä pelin suunnittelua ja toteutusta pelimoottorin avulla. Pelimoottoreiden tutkinnan lähtökohtana oli omien taitojen kartoitus ja sen perusteella valitun Unity pelimoottorin käyttö.
Työn edetessä tutkimukseen otettiin mukaan myös itsenäinen ns. Indie-pelinkehitys, joka on saanut suurta suosiota viime vuosina pelimoottoriteknologian siirtyessä vapaille markkinoille, ja ilmaisten ratkaisujen yleistyessä.
Opinnäytetyön haluttuna tuloksena oli peliprototyyppi, jonka luontiprosessia kuvattiin askel askeleelta. Prototyyppi luotiin käyttäen erilaisia opetusmateriaaleja; tärkeimpiä näistä olivat Sebastian Laguen, Asbjørn Thirslundin (Brackeys) ja Unity Technologies:in tarjoamat opetusvideot.
Työn edetessä tutkimukseen otettiin mukaan myös itsenäinen ns. Indie-pelinkehitys, joka on saanut suurta suosiota viime vuosina pelimoottoriteknologian siirtyessä vapaille markkinoille, ja ilmaisten ratkaisujen yleistyessä.
Opinnäytetyön haluttuna tuloksena oli peliprototyyppi, jonka luontiprosessia kuvattiin askel askeleelta. Prototyyppi luotiin käyttäen erilaisia opetusmateriaaleja; tärkeimpiä näistä olivat Sebastian Laguen, Asbjørn Thirslundin (Brackeys) ja Unity Technologies:in tarjoamat opetusvideot.