Uuden pitopalvelun brändäys- ja markkinointisuunnitelma : case: Catering Studio Soma
Vaara, Essi (2018)
Vaara, Essi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018081214474
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018081214474
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää parhaat mahdolliset markkinoinnin ja brändäyksen työkalut aloittavalle pitopalveluyritykselle. Työn avulla syntyy strateginen palvelupolku markkinointisuunnitelman ja brändin rakentamisen muodossa ennen varsinaisen liiketoiminnan aloittamista.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda nykyaikaista ja tehokasta markkinointia hyödyntävä sekä kestävä ja tunnettu pitopalvelubrändi Tampereen alueelle. Toimeksiantajana tälle opinnäytetyölle toimii uusi ja toimintansa vuonna 2019 kunnolla aloittava Catering Studio Soma.
Tuloksena on suoraan käytäntöön vietävä markkinointisuunnitelma, jonka pohjalta yrittäjät voivat aloittaa yrityksensä markkinoinnin valmiiksi suunnitellulla ja vahvalla brändillä. Markkinointisuunnitelman avulla yrittäjät perehdytetään markkinoinnin systemaattisuuteen ja strategisten päätösten tärkeyteen. Opinnäytetyön lopussa on liitteenä Catering Studio Somalle tehty markkinoinnin vuosikello, joka sisältää markkinoinnissa huomioon otettavia asioita vuonna 2019. Tämän suunnitelman ja toimenpiteiden avulla yritys pystyy tehostamaan ja kohdistamaan markkinointiaan paremmin.
Tämä opinnäytetyö oli toiminnallinen opinnäytetyö, jossa käytettiin tulosten saamiseksi erilaisia työpajoja samalla kun opinnäytetyötä kirjoitettiin. Aluksi suunnitellun kolmen työpajan sijaan jouduttiin pitämään yksi ylimääräinen työpaja, kun huomattiin tiedon olevan riittämätöntä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda nykyaikaista ja tehokasta markkinointia hyödyntävä sekä kestävä ja tunnettu pitopalvelubrändi Tampereen alueelle. Toimeksiantajana tälle opinnäytetyölle toimii uusi ja toimintansa vuonna 2019 kunnolla aloittava Catering Studio Soma.
Tuloksena on suoraan käytäntöön vietävä markkinointisuunnitelma, jonka pohjalta yrittäjät voivat aloittaa yrityksensä markkinoinnin valmiiksi suunnitellulla ja vahvalla brändillä. Markkinointisuunnitelman avulla yrittäjät perehdytetään markkinoinnin systemaattisuuteen ja strategisten päätösten tärkeyteen. Opinnäytetyön lopussa on liitteenä Catering Studio Somalle tehty markkinoinnin vuosikello, joka sisältää markkinoinnissa huomioon otettavia asioita vuonna 2019. Tämän suunnitelman ja toimenpiteiden avulla yritys pystyy tehostamaan ja kohdistamaan markkinointiaan paremmin.
Tämä opinnäytetyö oli toiminnallinen opinnäytetyö, jossa käytettiin tulosten saamiseksi erilaisia työpajoja samalla kun opinnäytetyötä kirjoitettiin. Aluksi suunnitellun kolmen työpajan sijaan jouduttiin pitämään yksi ylimääräinen työpaja, kun huomattiin tiedon olevan riittämätöntä.