Suomalaisten verkkokauppojen kansainvälistymisprosessi Japaniin
Äärilä, Teemu (2018)
Äärilä, Teemu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111581
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111581
Tiivistelmä
Työ toteutetaan yhteistyössä eComLab-hankkeen kanssa. eComLab-hankkeen tavoitteena on auttaa suomalaisia pieniä verkkokauppoja kansainvälistymään. Samalla hankkeen tarkoituksena on rakentaa pääkaupunkiseudulle kansainvälisen tason verkkokaupan osaamiskeskittymä. Hanke on täysin uusi ja opinnäytetyössä keskitytään kolmen hankkeessa mukana olevan yrityksen laajentumiseen Japanin suurimpaan verkkokauppaan, Rakuten.comiin.
Opinnäytetyön tekijä on työskennellyt verkkokauppojen parissa. Kuten suomalaiselle e-ville.com verkkokaupalle digitaalisen markkinoinnin ja kehitystyön parissa, sekä tehnyt freelancerina Facebook- ja Google-markkinointia useammalle suomalaiselle verkkokaupalle.
Opinnäytetyö työ toteutettiin osakseen toiminnallisena, jossa opinnäytetyön tekijä pyrki auttamaan, sekä konsultoimaan mukana olevia verkkokauppoja ja antamaan omaa osaamistaan käyttöön hankkeen aikana. Opinnäytetyössä raportoidaan miten hankkeessa on edetty,käydään läpi mukana olevat yritykset, mitä haasteita ja mahdollisuuksia tulee ilmi matkan varrella, sekä käydään läpi markkinoinnin perusteita.
Opinnäytetyön tekijä on työskennellyt verkkokauppojen parissa. Kuten suomalaiselle e-ville.com verkkokaupalle digitaalisen markkinoinnin ja kehitystyön parissa, sekä tehnyt freelancerina Facebook- ja Google-markkinointia useammalle suomalaiselle verkkokaupalle.
Opinnäytetyö työ toteutettiin osakseen toiminnallisena, jossa opinnäytetyön tekijä pyrki auttamaan, sekä konsultoimaan mukana olevia verkkokauppoja ja antamaan omaa osaamistaan käyttöön hankkeen aikana. Opinnäytetyössä raportoidaan miten hankkeessa on edetty,käydään läpi mukana olevat yritykset, mitä haasteita ja mahdollisuuksia tulee ilmi matkan varrella, sekä käydään läpi markkinoinnin perusteita.