Markkinointiohjelmiston kehittäminen : Verkkomarkkinoinnin automatisointi
Lehtoranta, Ossi (2018)
Lehtoranta, Ossi
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052710502
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052710502
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi tietokoneiden, oheislaitteiden ja ohjelmistojen tukkukauppa City Plus Oy, joka ylläpitää yhteensä viittä eri verkkokauppaa Suomessa ja Ruotsissa. Yritys etsi resurssitehokkaita tapoja markkinoinnin tehostamiseen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda yritykselle helppokäyttöinen ja nopeatoiminen tietokoneohjelma digitaaliseen markkinointiin sekä tutustua verkkomarkkinoinnin automatisaation mahdollisuuksiin. Opinnäytetyössä käydään läpi ohjelman työstämisen vaiheet, projektissa käytetyt tekniikat sekä lopullisen ohjelman ominaisuudet ja käyttäminen.
Lopputuotteena saatiin markkinoinnin web-sovellus yrityksen käyttöön, jolla kaikki yrityksen työntekijät pystyvät luomaan mainoksia yrityksen sosiaalisen median kanaville muutamassa minuutissa. Verkkomarkkinointia ei kuitenkaan voida vielä täysin automatisoida sosiaalisen median ja kuvapankkien käyttöehtojen vuoksi.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda yritykselle helppokäyttöinen ja nopeatoiminen tietokoneohjelma digitaaliseen markkinointiin sekä tutustua verkkomarkkinoinnin automatisaation mahdollisuuksiin. Opinnäytetyössä käydään läpi ohjelman työstämisen vaiheet, projektissa käytetyt tekniikat sekä lopullisen ohjelman ominaisuudet ja käyttäminen.
Lopputuotteena saatiin markkinoinnin web-sovellus yrityksen käyttöön, jolla kaikki yrityksen työntekijät pystyvät luomaan mainoksia yrityksen sosiaalisen median kanaville muutamassa minuutissa. Verkkomarkkinointia ei kuitenkaan voida vielä täysin automatisoida sosiaalisen median ja kuvapankkien käyttöehtojen vuoksi.